Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkgöz, Kamile Ün
dc.contributor.authorGüngör Kiliç, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:46Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:46Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572707
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin, ilköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısı, strateji kullanımı, okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkileri ve okuduğunu anlama başarıları üzerindeki etkilerinin cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu ön test son test deney deseni uygulanmıştır. Araştırmada deney gruplarında işbirlikli öğrenme tekniklerinden Birlikte Öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği, Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ve Okuduğunu Anlama Testleri ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, Korelasyon, Varyans Çözümlemesi, Kovaryans Çözümlemesi, Benferroni İkili Karşılaştırma ve Scheffee Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin Türkçe dersi okuduğunu anlama başarılan, okuduğunu anlama stratejileri ve okumaya yönelik tutumları üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca işbirlikli öğrenmenin okuduğunu anlamadaki cinsiyete dayalı farklılıkları ortadan kaldırdığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the effects of cooperative learning and traditional methods on primary school students' reading comprehension, strategy use, attitudes towards reading and the relationships between their reading comprehension and gender. The pre- and post-test experimental design with control group was employed for the research. The Cooperative learning technique `Learning Together` was used in the experimental group and the traditional teaching methods in the control group. Data of the research were collected through Reading Comprehension Strategy Scale, Attitudes Towards Reading Scale and Reading Comprehension Tests. Mean, Standard Deviation, t test, Correlation, Analysis of Variance, Analysis of Covariance, Benferroni Pairwise Comparisons and Scheffeö Test were utilized in data analysis. Research results indicate that cooperative learning method is more effective than traditional methods on reading comprehension, strategy use and attitudes towards reading. In addition, it has been determined that cooperative learning eliminates gender differences in reading comprehension.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenme, okuduğunu anlama, strateji kullanımı ve tutum
dc.title.alternativeCooperative learning, reading comprehension, strategy use and attitude
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.identifier.yokid161215
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146069
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess