İşbirlikli öğrenme, okuduğunu anlama, strateji kullanımı ve tutum
dc.contributor.advisor | Açıkgöz, Kamile Ün | |
dc.contributor.author | Güngör Kiliç, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:46Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572707 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin, ilköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısı, strateji kullanımı, okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkileri ve okuduğunu anlama başarıları üzerindeki etkilerinin cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu ön test son test deney deseni uygulanmıştır. Araştırmada deney gruplarında işbirlikli öğrenme tekniklerinden Birlikte Öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği, Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ve Okuduğunu Anlama Testleri ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, Korelasyon, Varyans Çözümlemesi, Kovaryans Çözümlemesi, Benferroni İkili Karşılaştırma ve Scheffee Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin Türkçe dersi okuduğunu anlama başarılan, okuduğunu anlama stratejileri ve okumaya yönelik tutumları üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca işbirlikli öğrenmenin okuduğunu anlamadaki cinsiyete dayalı farklılıkları ortadan kaldırdığı saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to study the effects of cooperative learning and traditional methods on primary school students' reading comprehension, strategy use, attitudes towards reading and the relationships between their reading comprehension and gender. The pre- and post-test experimental design with control group was employed for the research. The Cooperative learning technique `Learning Together` was used in the experimental group and the traditional teaching methods in the control group. Data of the research were collected through Reading Comprehension Strategy Scale, Attitudes Towards Reading Scale and Reading Comprehension Tests. Mean, Standard Deviation, t test, Correlation, Analysis of Variance, Analysis of Covariance, Benferroni Pairwise Comparisons and Scheffeö Test were utilized in data analysis. Research results indicate that cooperative learning method is more effective than traditional methods on reading comprehension, strategy use and attitudes towards reading. In addition, it has been determined that cooperative learning eliminates gender differences in reading comprehension. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenme, okuduğunu anlama, strateji kullanımı ve tutum | |
dc.title.alternative | Cooperative learning, reading comprehension, strategy use and attitude | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.identifier.yokid | 161215 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146069 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |