İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin karaköklü sayılarla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesi ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Moralı, Sevgi | |
dc.contributor.author | Özcan, Vahit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:45Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572699 | |
dc.description.abstract | ÖZET Matematik,gelışen teknolojiyle birlikte önemi gittikçe artan bilim dallarından bindir. Bu yüzden okullarda vazgeçilmez bir eğitim etkinliği olarak yer almaktadır.Buna rağmen matematik öğretiminde çeşitli sorunlar yaşanmaktadır. Yapılan çalışmada amaç, ilköğretim sekizinci sınıfta okutulmakta olan öğrencilerin kareköklü sayılar konusunda bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgılarını belirlemek ve bunların giderilmesine katkıda bulunmak, ayrıca ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersinde kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri, teknolojiden yararlanma şekilleri konusunda düşüncelerini tespit etmektir. Öncelikle, genel olarak matematik, matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, ölçme ve değerlendirme ve kavram yanılgıları hakkında bilgi verilmiştir. Araştırma,2002-2003 eğitım-öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesinde bulunan 10 ilköğretim okulu 390 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür Hazırlanıp uygulanan anketler sonucunda elde edilen veriler MS Excel, MS Word ve SPSS 1 1 0 programlan yardımıyla tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Sonuçta öğrencilerin kareköklü sayılarla ilgili temel kavramlar konusunda bilgi eksikliklerinin görülmüş,bu bilgi eksiklerinin ve kavram yanılgılarının neden kaynaklanabileceği konusunda yorumlar yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve teknolojinin kullanılma şekilleri konusunda düşünceleri tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Kareköklü sayılar, kavram yanılgıları, teknik ve teknoloji, ölçme ve değerlendirme. | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT With developing technology, the importance of the mathematics increases gradually. For this reason mathematics is one of the necessary lesson at school. In spite of this fact there are many problems in teaching mathematics. The goals of this study are to determine the lack of knowledge and misconceptions about square root numbers also to assign the toughts of the students who are ettending eight class in the middle school about measuring and evaluation techniques and utilizing technology. Firtsy, some information is given about general mathematichs, methods and techniques in teaching mathematics, measuring and evaluation and concept and misconceptions. The search is done with 290 srudents attending eight class in 2002-2003 semestre. Ten middle schools asre selected in Buca for this aim. The datas which are obtained grom the questionnaires that were prepared and applied are commented with the help of MS Iixcl, MS Word and SPSS 1 1.00 programs. As a result it is obtained that there are misconceptions about square root numbers and the reasons of the misconceptions are commented. Also the thoughts of the students about measuring and evaluation techniques and utulizing technology are determined. At the end of the study the results and suggestions were made. Key Words: Square root numbers, misconceptions, technique and technology, measuring and evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin karaköklü sayılarla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesi ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | To determine misconceptions and solition methods of square root numbers at eighth class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 161155 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145840 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |