Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Hüsamettin
dc.contributor.authorAkçay, Yahya
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:43Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:43Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2021-04-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572681
dc.description.abstractXİİ ÖZET Fen dersinin, eğitim sürecindeki yeri ve önemi kabul edilen bir gerçektir. Günümüzde ilerleyen teknolojinin sonucu olarak fen bilimleri etkin hale gelmektedir. Bu yüzden fen bilgisi eğitimi daima daha verimli hale getirilmelidir. Sağlıklı bir eğitim, doğru uygulanmış değerlendirmelerle başarıya ulaşır. Uygulanan eğitim süreci kadar, bu sürecin değerlendirilmesi de önemlidir. Tüm eğitimsel çalışmalarda elde edilen sonuçlar değerlendirme sayesinde olumlu ve olumsuz yanlarıyla ortaya konulabilir. Bu çalışma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin sınıf içi gelişimlerinin izlenmesinin öğrenci başarısına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu düşünceyle önce fen bilgisi eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri üzerine yapılmış çalışmalar incelendi. Daha sonraki aşamada ise 7. sınıf öğrencilerinden 24 kişilik bir çalışma grubu belirlendi. Bu gruba konulara göre hazırlanmış etkinlikler uygulandı. Gelişimleri öntest ve sontest kullanılarak tespit edildi. Öğrencilerle birebir görüşmeler yapıldı. Yöneltilen sorulara verilen yanıtlar kayıt cihazı ile kaydedilip deşifre edildi. Çalışmada elde edilen veriler ile öğrenci gelişimlerinin öğrenci, veli ve öğretmen tarafından takip edilmesinin öğrenci başarısına etkisi tartışmaya açıldı. Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, ölçme ve değerlendirme, sınıf içi gelişim, öğrenci başarısı, bireysel değerlendirme.
dc.description.abstractXlll ABSTRACT The importance and the position of Science Education Course in educational process is a reality accepted. Nowadays, natural sciences have been activated as a result of technology developing. For this reason, science education should be always made more productive. A sound and healthy education can catch up success with evaluations that are rightly applied. The evaluation of the process is important as well as educational process. The negative and positive sides of the results gathered through educational studies can be revealed by evaluation procedures. The study aims at examining the effects of observing seventh grade students' development in classroom on their success. Depending on the aim stated, first of all, the research studies related to measurement and evaluation in science education were examined. Later on, a group of 24 students from seventh grade were sampled for the study to be carried out. To the sample of 24 students, the activities prepared by considering course topics were given. Students' development was determined by using pre- and post-tests. Further, individual interviews were conducted with students. Tape-recorder was used during interviews and then, the cassettes were transcribed verbatim. Based upon the data obtained through the study, the effects of observing students' development by students, parents and teachers on students' success were opened to discussion. Key Words: Science education, measurement and evaluation, development within classroom, student success, self-evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde öğrenci başarısının yükseltilmesi için sınıf içi gelişme düzeyi izleme tekniğinin uygulanması
dc.title.alternativePractising `the observing development level in class technique to increase the success of primary school on seventh year students in science teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-07
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid181712
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162110
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineKimya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess