An experimental study on the reading strategies from the perspective of multiple intelligences
dc.contributor.advisor | Çubukçu, Feryal | |
dc.contributor.author | Khodadoost, Ebrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:43Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2021-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572677 | |
dc.description.abstract | XI ÖZET Bu çalışmanın amacı öncelikle İngilizce'yi Yabancı Dil olarak öğrenen okuyucuların yaş, cinsiyet, anadil, eğitim düzeyi ve anne-baba mesleği gibi sosyo-genetik değişkenleri ile Gardner'in yedi zeka türü arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Daha sonra bu iki değişken grubu; altı kişilik faktörü ve Gardner'in yedi zeka türü, okuma stratejisi ile aralarındaki ilişki ve farklılıkları ortaya koymak için karşılaştırmaktadır. Bu çalışmanın denekleri Erdebil Azad İslami Üniversitesi Yabancı Diller Fakültesi birinci- ikinci- üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ile benim İran Güney Azerbeycan'ı Erdebil Şeyh Bahaii ve Andarzgu Liselerindeki öğrencilerimden oluşmaktadır. Veriler biri beş diğeri üç uçlu iki Likert-Tipi anket ile elde edilmiştir. Analizler için T-test, Tek Yönlü ANOVA, Pearson Korelasyonu ve Scheffe Post Hoc test'i kullanılmıştır. Anketler 2004-2005 Akademik yılı Güz döneminde uygulanmıştır. Elde edilen bilgiler ve yapılan analizler sonucunda kişisel değişkenler, yedi zeka türü ve okuma stratejileri arasındaki ilişki ve farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Xll ABSTRACT The purpose of this study is, first, to determine the relationship between the socio-genetically oriented variables of age, gender, LI, educational level, fathers' job and mothers' job types in relation to Gardner's seven intelligence types in EFL readers. Next, these two groups of variables, i.e., the six personal factors and the seven intelligences are, respectively, compared and contrasted against the reading strategies to find out about the relationships and differences among the two groups of variables and the reading strategies. The subjects of the study were composed of the freshmen, sophomores, juniors and seniors of the Faculty of Foreign Languages, Ardebil Azad Islamic University, and my students from Sheikh Bahaii and Andarzgu High schools, Ardebil, South Azerbaijan, Iran. The data were gathered by two Likert-Type questionnaires, a five-point one and a three-point one. For the analyses, the statistical techniques used were T-test, One-way ANOVA, Pearson Correlation and Scheffe Post Hoc test. The questionnaires were administered in the autumn term of 2004-2005 academic year. In the light of the data obtained and the analyses done the differences and the relationships ruling among the personal variables, the seven intelligences and the reading strategies were obtained. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | An experimental study on the reading strategies from the perspective of multiple intelligences | |
dc.title.alternative | Çoklu zeka açısından okuma stratejileri üzerine deneysel bir çalışma | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-07 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181697 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162111 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |