dc.contributor.advisor | Keşan, Cenk | |
dc.contributor.author | Aksu, Hasan Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:42Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572671 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİMDE AKTİF ÖĞRENME MODELİ İLE GEOMETRİ ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA, KALICILIĞA, TUTUMA VE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYİNE ETKİSİ Günümüzde uygulama alanlarının genişliği ile matematik, tüm bilimler için vazgeçilmez bir kaynak olarak kullanılmaktadır. Matematiğin bu denli geniş uygulama alam olması öğretim biçimlerini de etkileyerek matematik eğitimi alarmım doğmasını sağlamıştır. Her ülkede her düzeydeki eğitim kurumunda matematik öğretiminin gerekliliği hemen hemen tartışılmaz bir kanı olarak yerleşmiş ve bir ulusun eğitim programında matematiğe ayrılan yer, o ulusun kendi dilini öğretmek için ayrılan yere eşdeğerdir kanısına varılmıştır (Çoban, 2002). Matematik eğitimi uygulamalarında öğrencilerin yaparak-yaşayarak ve zihinsel becerilerini kullanarak bilgiye ulaşmalarına yardımcı olacak öğretim ortamlarının hazırlanması ve öğrenci merkezli bir öğretimin yapılması önerilmektedir. İlköğretimde bu alanda çok az sayıda çalışma yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde aktif öğrenmenin ve geleneksel öğretimin öğrencilerin geometri başarılan, kalıcılığı, matematiğe karşı tutumu ve geometrik düşünme düzeyleri üzerine etkilerini incelemektir. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney gruplarında aktif öğrenme yöntemi, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesine bağlı Buca ilköğretim okulunda okuyan 4. sınıfta 93 öğrenci, 5. sınıfta 106 öğrenci olmak üzere, toplam 199 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yaklaşımları benimsenmiştir. Araştırma verileri, Matematik basan testi, Matematiğe karşı tutum ölçeği ve Van Hiele geometri testi ile toplanmıştır. Aynca yan yapılandınlmış mülakat formu kullanılarak sımf öğretmenlerinin ve öğrencilerin geometri ünitesinin aktif öğrenme yöntemiyle işlenmesine yönelik görüşlerine dair veriler de toplanmıştır.XI Araştırmanın nicel verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Varyans analizi, t-Testi ve Kay-kare (x2) testi kullanılmıştır. Görüşme kayıtlan ise belirlenen kategorilere kodlanıp, frekans ve yüzdeleri hesaplanarak çözümlenmiştir. Bu araştırma sonucunda; 1. Aktif öğrenme yönteminin geometri dersinde öğrenci başarısını arttırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu, 2. Aktif öğrenme yöntem ve tekniklerinin uygulandığı deney grubunda kalıcılık düzeyinin, kontrol grubuna oranla daha fazla olduğu, 3. Aktif öğrenme yöntemi kullanılarak işlenen geometri derslerinin, öğrencilerin matematiğe olan tutumlarım olumlu yönde arttırmada etkili olduğu, 4. Aktif öğrenme yöntemiyle öğrenim gören deney grubu ile geleneksel yönteme göre öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerin geometrik düşünme düzeyleri arasında, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunduğu, 5. Öğrenciler aktif öğrenme çalışmalarının öğrenmeyi kolaylaştırdığını, öğrenciyi daha etkin hale getirdiğini, işbirliğini, grupla çalışmayı, paylaşmayı öğrendiklerini ve arkadaşlarını daha yakından tanıma olanağı elde ettiklerini ifade ettiği, 6. Öğretmenlerin uygulama sürecindeki aktif öğrenme yöntem ve tekniğini gördükten sonra görüşlerinde değişmeler olduğu ve bu değişmenin aktif öğrenme lehine olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Aktif Öğrenme, Geleneksel Öğretim, Matematik Başarısı, Geometrik Düşünme Düzeyleri, Tutum | |
dc.description.abstract | Xll ABSTRACT THE EFFECT OF GEOMETRY TEACHING WITH ACTIVE LEARNING MODEL ON SUCCESS, PERMANENCE, ATTITUDE AND GEOMETRIC THINKING LEVEL IN ELEMENTARY EDUCATION Today mathematics is a necessary source for all science due to its wide application areas. As mathematics has wide application, it has provided mathematic education field by affecting teaching styles. It is indisputable that mathematics is very important for all countries' all levels of education so for a nation the proportion of mathematics program is as equal as that nation's native language education program. It is suggested that there should be an environment where student make- live and use cognitive skills and student centered teaching in order to they reach information. There is insufficient study about this field in elementary education. The aim of this study is to examine the effects of geometry teaching with active learning models on success, permanence, attitude and geometric thinking level in elementary education. Research was conducted with control group and experiment group and pretest and posttest was given to this groups. Active learning model has used in experimental group and in control group the traditional model has used. 93 fourth grade and 106 fifth grade students from Buca İlköğretim Okulu in Buca center province in İzmir in 2004-2005 academic school year enrolled in this research. Both qualitative and quantitative research approaches have been admitted. The data of the research has been gathered by mathematics success test, the scale of attitude towards mathematics, the geometry test of Van Hiele. In addition to this the data about teachers and students ideas about this geometric learning model by using semi structured interview form.Xlll Arithmetic mean, standard deviation, analyses of variance, t test and k square test were used in the analyses of the data. The interview records were coded by calculated frequency and percentage after coded. At the end of this research 1. Active teaching model in geometry lesson is more effective than traditional teaching method in increasing student success. 2. The permanence level in experiment group in which active learning methods and techniques were practiced is higher than in control group. 3. The geometry lesson in which the teacher has used active learning technique helps the students' attitudes towards mathematics positively. 4. There is a significant difference in terms of student's geometric thinking level between experiment group which was educated with active learning techniques and control group which was educated according to traditional techniques. 5. The students have positive ideas towards active learning in geometry lesson. 6. The teachers' ideas have changed after teaching active learning techniques and methods and this change has been in favour of active learning. Key Words: Elementary School, Active Learning, Traditional Teaching, Mathematic Achievement, Geometric Thinking Level, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretimde aktif öğrenme modeli ile geometri öğretiminin başarıya, kalıcılığa, tutuma ve geometrik düşünme düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of geometry teaching with active learning model on success, permanence, attitude and geometric thinking level in elementary education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181750 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162136 | |
dc.description.pages | 240 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |