Show simple item record

dc.contributor.advisorTürnüklü, Elif
dc.contributor.authorÖzcan, Fatih Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:40Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:40Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2021-04-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572645
dc.description.abstractXll ÖZET Araştırma Baslığı: İlköğretim 6-7-8. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejileri ve matematiksel modellemenin problem çözmedeki yeri ve önemi. Araştırmacı: Fatih Mustafa ÖZCAN. Son yıllarda matematik eğitiminde önemli değişiklikler olmuştur. Artık matematik eğitimi sadece matematik bilen değil, sahip olduğu bilgiyi uygulayabilen, matematik yapabilen, problem çözebilen insanlar yetiştirmeyi hedef almaktadır. İlköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıflarda matematik öğretiminin yapıldığı yıllarda problem çözme alışkanlığı kazanmış öğrenciler, ilerleyen yıllarda ortaöğretim matematik öğretiminde ve hayatlarının sonuna kadar karşılaşacakları günlük hayat problemlerinin üstesinden gelebilecek bireyler haline gelmiş olarak toplumda yer alacaklardır. Araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıflarda öğrencilerin problem çözme stratejilerini ve matematiksel modelleme stratejisinin bu stratejiler içerisindeki yeri ve önemini belirlemektir. Bu çalışma, öğrencilerin problemleri çözerken kullandıkları problem çözme stratejilerini incelemek bakımından önemli görülmektedir. Bu çalışma betimsel ve deneysel bir çalışmadır. Bu çalışmada önce, ilköğretim matematik müfredat programında 6.7.8. sınıf konularıyla ilgili belirtilen amaç ve davranışları kapsayan günlük hayat problemleri hazırlandı. Araştırmanın örneklem seçimi nitel araştırma yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemine göre yapılmıştır. Amaçlı örnekleme yönteminin alt basamağı olan maksimum çeşitlilik örneklemesi bu çalışmanın örneklem seçimini belirlemiştir. Böylece araştırmanın örneklemine, ilköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıflarda öğrenim görmekte olan uygulama ilköğretim okulları ve deney grupları olarak seçilen ilköğretim okulları oluşturmaktadır.xm Hazırlanan günlük hayat problemleri uygulama ilköğretim okulları ikinci kademe 6.7.8. sınıf öğrencilerine, araştırmacı tarafından dağıtıldı ve uygulandı. Böylece ilköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıf öğrencilerinin problemleri çözerken kullandıkları problem çözme stratejileri tespit edildi. Seçilen deney grupları ilköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıf öğrencilerine, önce 4 'er saatlik matematiksel modelleme stratejisinin kullanılarak çözülebildiği günlük hayat problemlerine dayalı ders işlendi, sonra matematiksel modelleme stratejisinin kullanılarak çözülebildiği günlük hayat problemleri araştırmacı tarafından uygulandı. Böylece ilköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıf öğrencilerinin problemleri çözerken matematiksel modelleme stratejilerini kullanma yüzde oranlan incelendi. İlköğretim 6. sınıflarda öğrencilerin problemleri çözerken daha fazla kullandıkları problem çözme stratejileri, tahmin ve kontrol stratejisi, tahmin etme stratejisi, geriye doğru çalışan stratejisidir. İlköğretim 7. sınıflarda öğrencilerin problemleri çözerken daha fazla kullandıkları problem çözme stratejisi geriye doğru çalışma stratejisidir. İlköğretim 8. sınıflarda öğrencilerin problemleri çözerken daha fazla kullandıkları problem çözme stratejileri sistematik liste yapma stratejisi, tahmin etme stratejisi, geriye doğru çalışma stratejisi, elemine etme stratejisidir. İlköğretim ikinci kademe 6.7.8. sınıflardaki öğrencilerin problemleri çözerken kullandıkları problem çözme stratejileri yüzde oranlan olarak düşük çıkmıştır. En az kullanılan problem çözme stratejisi yüzde oram olarak matematiksel modelleme stratejisi bulunmuştur. Problem çözme stratejilerinin kullanımının arttırılması için yapılabilecek çözüm önerileri tartışıldı. Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi, Problem Çözme Stratejileri, Matematiksel Modelleme, Günlük Hayat Problemleri.
dc.description.abstractXIV Abstract The title of the research: The strategies of problem solving and the role and the importance of mathematical modelling inside these strategies in 2nd level (6th, 7th, 8th) classes in primary education. Researcher: Fatih Mustafa ÖZCAN There have been important changes in mathematics teaching recently. Mathematics teaching aims at educating people who can solve problem, who can do mathematics, who can apply the knowledge they've got as well as educating people who know mathematics. The students who have got used to solving problems during the period mathematics teaching has been carried out in 2nd level (6th, 7th, 8th) classes in primary education will have taken part in society as individuals who will be able to overcome the real life problems which they might encounter as long as they live and in mathematics teaching in secondary education in the following years. The aim of the research is to find out the strategies of problem solving and the role and the importance of mathematical modeling inside these strategies in 2nd level (6, 7th, 8th) classes in primary education. This study has had an importance in terms of scrutinizing the strategies of problem solving which students use while solving problems. This study is a descriptive and experimental research. The real life problems which consist of the aims and behaviours indicated regarding the subjects in the mathematics schedule of (6th, 7th, 8th) classes in primary education have been prepared. The sampling selection of the research has been carried out in accordance with the objective method of sampling of the methods of qualitative research. The maximum of variation which is the sub-grade of the objective method of modelling has determined the sampling of selection of this study. So the sampling of the research consists of theXV application primary schools which and the primary schools which have been choosen as experimental groups. The prepared real life problems were distributed and applied by the researcher to the students in the (6th, 7th, 8th) classes in the 2nd level in the application primary schools. So the strategies of problem solving which the students in the (6th, 7th, 8th) classes in the 2nd level in primary education have used while solving problems have been brought to light. First, the classes which are based on the real life problems that could be solved by the use of 4 hour mathematical modelling strategies were carried out, then the real life problems which could be solved by the use of mathematical modelling strategies were applied by the researcher. So the percentages in the use of mathematical modelling strategies which the students in (6th, 7th, 8th) classes in 2ndlevel in primary education used while solving the problems were scrutinized. The strategies of problem solving the students in 6th grade in primary education have mostly used while solving problems are the strategy of prediction and control, the strategy of prediction, the strategy of studying backwards. The strategy of problem solving the students in 7th grade in primary education have mostly used while solving the problems is the strategy of studying backwards. The strageies of problem solving the students in 8th grade in primary education have mostly used while solving the problems are the strategy of making a systematic list, the strategy of prediction and control, the strategy of studying backwards, the strategy of ehminating. The percentages in the use of strategies of problem solving which the students in (6th, 7th, 8th) grades in 2nd level in primary education have profited while solving the problems have proved to be low. The least used strategy of problem solving has been the strategy of mathematical modelling in terms of percentages. The solving suggestions which would be made to increase the use of the strategies of problem solving were discussed.XVI Key words: Mathematics teaching, the strategies of problem solving, mathematical modeling, the real life problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 2. kademede 6-7-8. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejileri ve matematiksel modellemenin problem çözmedeki yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe strategies of problem solving and the role and the importance of mathematical modelling inside these strategies in 2nd level (6th, 7th, 8th) classes in primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid181391
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162147
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess