İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi.
dc.contributor.advisor | Beyhan, Necip | |
dc.contributor.author | Tural, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:29Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572551 | |
dc.description.abstract | ÖZETlköğretim Matematik ÖğretimindeOyun ve Etkinliklerle Öğretimin Erişi ve Tutuma EtkisiHüseyin TURALBu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretiminde oyun veetkinliklerle öğretimin, geleneksel öğretime göre, öğrencilerin erişileri ve matematikdersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir.Araştırmada `Kontrol Gruplu Öntest-Sontest Model` kullanılmıştır.Araştırma deneysel bir çalışma olduğundan evren ve örneklem belirlememe yolunagidilmemiştir. Araştırmanın deney evresi 2004-2005 öğretim yılı bahar dönemindebeş hafta boyunca zmir li Buca lçesi Kaynaklar Beldesi Kaynaklar lköğretimOkulu 3. sınıflarında `ritmik saymalar, doğal sayılar, toplama, çıkarma, çarpma vebölme` konularında yapılmıştır.Denencelerin sınanması için gerekli olan veriler `Erişi Testi` ve `MatematikDersi Tutum Ölçeği` ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama,standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları SPSS 10.0 istatistikpaket programı kullanılarak elde edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, `Oyun ve EtkinliklerleÖğretim`in uygulandığı deney grubu ile `Geleneksel Öğretim`in uygulandığı kontrolgrubunun erişi düzeyleri ve matematik dersine ilişkin tutumları arasında, deneygrubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik, oyun ve etkinlik, oyun ve etkinliklerleöğretim, erişi, tutum. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThe Effects of Teaching Mathematics in Elemantary Schoolby Games and Activities on Achievement and AttitudeHüseyin TURALThe purpose of this research study was to identify the effects of teachingmathematics in elementary school by games and activities on students? achievementsand their attitudes toward mathematics in comparison to the conventional instruction.In this research ?Pretest-Posttest Model With a Control Group? was applied.The research was carried out in the 3rd grade of Kaynaklar Primary School ofKaynaklar in Buca, in zmir, studying rhythmic count, natural numbers, addition,subtraction, multiplication and division during five weeks in the second term of2004-2005 academic year.The data which was necessary for hypothesis? being tested were obtainedfrom ?Achievement Tests? and ?The Survey on Thoughts About Mathematics?. Thedata were analyzed using arithmetic mean, standard deviation and t-test. Researchresults have been obtained through using SPSS 10.0 statistics package program.According to the research findings, the achievement level and the attitudestoward mathematics of the experimental group on which ?Teaching by Games andActivities? was applied was observed to be significantly better than that of thecontrol group who received conventional instruction.Key words: Mathematics, Games and Activities, Teaching by Games andActivities, Achievement, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. | |
dc.title.alternative | The effects of teaching mathematics in elementary school by games and activities on achievement and attitude. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 149803 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186560 | |
dc.description.pages | 243 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |