Aktif öğrenmenin İngilizce dilbilgisi kurallarını uygulama becerisi üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Açıkgöz, Kamile Ün | |
dc.contributor.author | Kiliç, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:53:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:53:11Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572384 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı aktif öğrenmenin ve geleneksel öğretimin İngilizcedilbilgisi kurallarını uygulama becerileri üzerindeki etkilerini ve başarı üzerindekietkilerin cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir.Araştırmada kontrol gruplu, öntest-sontest deneysel araştırma modelikullanılmıştır. Deney grubunda Aktif öğrenme, kontrol grubunda ise gelenekselöğretim yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma bir ilköğretim okulunda yapılmıştır.Araştırmanın denekleri çalışmaya gönüllü olarak katılan öğrencilerdir.Araştırma verileri İngilizce Başarı Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizindearitmetik ortalama, standart sapma, t testi, varyans çözümlemesi ve kovaryansçözümlemesi kullanılmıştır.Araştırma sonunda aktif öğrenmenin İngilizce başarısı üzerinde etkili olduğusaptanmıştır. Aktif öğrenme ve geleneksel öğretimin öğrencilerin İngilizce başarısıüzerindeki etkileri cinsiyete göre farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Aktif Öğrenme, İngilizce Dilbilgisi Kuralları | |
dc.description.abstract | The purpose the present research is to investigate the effects of activelearning and traditional methods on students? achievement in use of EnglishGrammar Rules and the correlation between achievement and gender.Pretest-posttest experimental research design with control group has beenused in the research. Active learning has been used in experimental group, traditionalteaching methods in control group. The research has been conducted at a primaryschool. The students have been chosen among the volunteer learners.Data has been gathered by an achievement test. Mean, Standart Deviation,t-test, Analysis of Variance and Covariance have been used in the analysis.At the end of the research it has been found out that active learning is moreeffective than traditional method on English achievement. It has also been found outthat the effects of the active learning and traditional methods on students? Englishachievement do not differ significantly according to students? genders.Key Words: Active Learning, English Grammar Rules | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Aktif öğrenmenin İngilizce dilbilgisi kurallarını uygulama becerisi üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of active learning on the ability of using English language grammar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154460 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189829 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |