Firmaların 3pl hizmet sağlayıcılarının kurumsal etkinlik, hizmet kalitesi ve ilişki yönetimi aktivitelerine yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasındaki küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve artan rekabet neticesinde; işletmeler, temel yeteneklerine yoğunlaşmaya ve alanında uzmanlaşmaya yönelmektedirler. Üretim sistemlerinin büyük oranda benzerlik göstermesi, teknoloji ve bilgi sistemlerinin hızlı yayılması ve dünya üzerindeki sınırların ortadan kalkmasıyla birlikte ortaya çıkan rekabet algısı, işletmeleri temel yeteneklerinde uzmanlaşmaya ve temel yeteneklerinin dışında kalan faaliyet alanları için ise dış kaynak kullanımı yapmaya yöneltmektedir. Bu çalışma kapsamında 3. Parti Lojistik (3PL) kullanan işletmelerin hizmet kalitesi, ilişki yönetimi ve kurumsal etkinlik değerleri arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında Erzurum ilinde faaliyet gösteren üretim işletmelerinden anket yöntemiyle veriler toplanmış ve bu veriler çeşitli analizlere tabi tutularak, araştırmaya dair hipotezler test edilmiştir. Anket sorularına verilen yanıtların ortalama değerleri hesaplanarak değişkenlerin güçlü ve zayıf yönleri belirlenirken, yapılan regresyon analizi neticesinde ise ilişki yönetimi ve hizmet kalitesi değişkenlerine ait alt boyutların, kurumsal etkinlik değişkeni ile olan ilişkileri tespit edilmiştir. In today's world, companies tend to concentrate on their core competencies and specialize in their fields as a consequence of globalization, technological developments and increasing competition. The perception of competition that has emerged due to the similarity of production systems to a great extent, the rapid spread of technology and information systems and the disappearance of the borders on the world leads companies to specialize in their core competencies and to outsource their activity areas outside their core competencies. In this study, the relationship between the values of service quality, relationship management and organizational effectiveness of the companies using 3rd Party Logistics (3PL) were evaluated. Within the scope of the study, data were collected by questionnaire method from production companies operating in Erzurum and these data were subjected to various analyses and the hypotheses about the research were tested. Strength and weaknesses of the variables were determined by calculating the mean values of the answers given to the questionnaire questions, and as a result of the regression analyses, the relationship between the sub-dimensions of relationship management and service quality variables with the organizational effectiveness variable was determined.
Collections