Show simple item record

dc.contributor.advisorSerin, Nergüz Bulut
dc.contributor.authorKaplan, Aylin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:52:53Z
dc.date.available2021-05-05T08:52:53Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572220
dc.description.abstractBu araştırmada; öfke yönetimi eğitiminin, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin saldırganlık vebenlik saygısı düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, 2006-2007 öğretim yılı,ikinci döneminde, İzmir ili Buca İlçesine bağlı Buca İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencilerinden244 öğrenciye Saldırganlık Envanteri ve Piers-Harris Çocuklar İçin Öz Kavramı Ölçeğiuygulanmıştır. Bu gruptan elde edilen Saldırganlık Envanteri puanlarının aritmetik ortalamasıalınmış ve ortalamanın üzerinde olan öğrencilerin saldırganlık düzeyinin yüksek olduğu kabuledilmiştir. Bu öğrencilerden gönüllü olmaları göz önünde bulundurularak rastgele seçimyöntemiyle 9 deney ve 9 kontrol grubu seçilmiştir. Deney grubuna 8 hafta süreyle öfkeyönetimi eğitim programı uygulanmıştır ve kontrol grubu üzerinde hiçbir işlem yapılmamıştır.8 haftalık eğitim sonrasında deney ve kontrol gruplarına Saldırganlık Envanteri ve Piers-Harris Çocuklar İçin Öz Kavramı Ölçeği yeniden uygulanmıştır. Deney ve kontrolgruplarından elde edilen ön test ve son test sonuçlarındaki farkın anlamlılığını belirlemekamacıyla son test-ön test farkı(gelişim düzeyi) t testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunagöre, öfke yönetimi eğitimi sonunda deney grubundaki öğrencilerin saldırganlık düzeyindekontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı bir azalma olduğu ve deney grubundakiöğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere kıyasla benlik saygısı düzeylerinde anlamlı birdeğişme olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak, öfke yönetimi eğitim programının ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyini azaltmada etkili olduğu söylenebilir
dc.description.abstractIn this research, the effect of the education of anger management on self- esteem andaggression levels of 5th grade students were reviewed. For this reason, in spring term of2006-2007 school year, Aggression Scale and Piers-Harris Children?s Self-Concept Scalewere applied to 244 students at Buca Primary School in Buca, Izmir. The avarege of thepoints of Aggression Scale gained from this group was determined and the statement which is? The aggression level of the students above the avarege is high. ? was accepted. 9 experimentand 9 control groups were formed with the volunteered students by using the randomlychoosing method. The anger management education program was applied to the case groupfor 8 weeks and there was nothing done on control group. After the 8 week education,Aggression Scale and Piers-Harris Children?s Self-Concept Scale were again applied to caseand control groups. The difference between the pre-test and the post-test ( development level )was analized by t test to determine the difference between the results of the pre-test and posttestgained from the case and control groups. According to the results of the research, at theend of the education, it was observed that the aggression level of the students in the group ofexperiment was lowered and the self-esteem level of the students both the group ofexperiment and the group of control were no significant difference. As a result, it can bestated that anger management education program affects on aggression level of primary schollstudents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖfke yöneimi becerileri programının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyi ve benlik saygısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of anger management skills program on the levels of agression and self-esteem of primary school students in the fifth grades
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9005938
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211473
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess