Show simple item record

dc.contributor.advisorKabasakal, Hatice Zekavet
dc.contributor.authorÇelik, Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:52:51Z
dc.date.available2021-05-05T08:52:51Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572208
dc.description.abstractBu çalışmada, ?Sosyal Beceri Eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi? araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemi, 2006-2007 öğretim yılında İzmir ilinde 80. Yıl Metaş İlköğretim Okulu'nun 4. ve 5. sınıfında öğrenim gören 18'ı kız 20'ı erkek toplam 38 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma 2 kontrol ve 2 deney grubu üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada Walker-McConnell Sosyal Yeterlik ve Okul Uyum Ölçeği (WMC-SYOUÖ) ve araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çalışma sürecinde deney grubuna 10 oturumluk sosyal beceri eğitimi programı uygulanmıştır. Verilerin analizi, kontrol ve deney grubu karşılaştırılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin sosyal yeterlik ve okula uyumlarının, sınıflarına, cinsiyetlerine, annenin öğrenim durumuna, babanın öğrenim durumuna, anne mesleğine, baba mesleğine, ailenin gelir durumuna, öğrencilerin akademik başarılarına, öğretmen cinsiyetine, öğretmen kıdem yılına ve öğretmen medeni durumuna göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu 5.sınıf öğrencilerinin WMC-SYOUÖ Akran Tercihli Sosyal Davranış Alt Ölçeği son test puanlarının deney grubu lehine anlamlı olarak farklılaştığı; 4.sınıf öğrencileri deney grubu lehine ise anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Deney grubu 5.sınıf öğrencilerinin WMC-SYOUÖ Öğretmen Tercihli Sosyal Davranış Alt Ölçeği ön test ve son test puanları arasında anlamlı fark bulunmuş, 4. sınıf öğrencilerinin ön test ve son test puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Kontrol grubu 4. ve 5.sınıf öğrencilerinin WMC-SYOUÖ Öğretmen Tercihli Sosyal Davranış Alt Ölçeği ön test ve son test puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to search the effects of Social Skills Training on the social adjustment of elementary school students.The sample of the study includes 38 students studying in the 4th and 5th grades (18 girls and 20 boys). In this research, pre test-last test research model with control group has been used. This study has been made on two control and two experiment groups. In this study Walker-McConnell Social Competence and Personal Information form improved by the researcher has been used. During the study, the experiment group has taken the social skills training program in ten different sections. The analyse of the data has been found by comparing control and experiment group.In conclucion, it?s been found that;Students social adjustment has changed meaningfully according to the students classrooms, sexes, mothers and fathers education levels, jobs, incomes of the family, students successes, teachers sexual and martual statusl and work year.The last test point of WMC-SYOUO Same Old Prefential Social Behaviour Sub-Measure of the 5th grade has changed meaningfully in favour of the experiment group but there hasn?t been a meaningful change in favour of the 4th grade experiment group.Between pre and last test points of the 5th grade students WMC-SYOUO Teacher Preferential Social Behaviour Sub Measure, there has been a meaningful difference.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of social skills training on social adjustment of elementary school students.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9007744
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211474
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess