Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümü öğrencilerinin alanları ile ilgili yükseköğretim kurumlarını tercihlerinde etkili olan faktörlerin öğretmen ve öğrenci boyutunda değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Kılıç, H. Tahsin | |
dc.contributor.author | Güleç, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:52:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:52:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572190 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerindeögrenim gören ögrencilerin bu okullardan mezun olduktan sonra, alanlarıyla ilgiliögrenim görecekleri yüksekögretim kurumları tercihlerini etkileyen faktörleriögretmen ve ögrencilerin bakıs açılarıyla degerlendirmek üzere yapılmıs birçalısmadır.Arastırmanın evrenini Türkiye'deki tüm Anadolu Güzel Sanatlar LiseleriMüzik Bölümleri, örneklemini ise bu liselerden Ege Bölgesinde bulunan; zmir IsılaySaygın AGSL, Denizli Hakkı Dereköylü AGSL ve Mugla AGSL olusturmaktadır.Arastırma ile ilgili veriler, arastırmacı tarafından gelistirilen ögretmen veögrenci anketleri ile toplanmıstır. Bu anketlerin geçerlilik-güvenirlik çalısmaları;Kemalpasa Ümran Baradan AGSL, Balıkesir Kadriye Kemal Gürel AGSL ve AydınYüksel Yalova AGSL'de yapılmıstır.Arastırmada, ögrencilerin alanlarıyla ilgili yüksekögretim kurumutercihlerinde; sosyal çevrelerinin önemi ve etkileri, ögrencilerin saglıklı tercihleryapabilmeleri için ögrenim gördükleri okullarına ve alan ögretmenlerine düsengörevler, okulun ve alan ögretmenlerinin ögrencilerin yüksekögretim kurumu birtakım öneriler gelistirilmis ve bu konuda yapılan yanlıs uygulamalar tartısılmıs,AGSL'lerinde verilen sanat egitiminin düzenlenmesi ve sanat egitimi programlarınınverimli islemesi konusunda geçmis yıllarda çok önemli çalısmalarda bulunan SanatEgitimi Danısma ve Program Gelistirme Kurulunun islevselliginin bu konu üzerindeyaratabilecegi olumlu etkilere deginilmistir.tercihleri üzerindeki etkileri, ögrencilerin tercih sürecinde yüksekögretimkurumlarından beklentileri ve bu kurumların tercihler üzerindeki etkileri,ögrencilerin alanlarıyla ilgili egitim veren yüksekögretim kurumları hakkındaki bilgidüzeylerinin önemi ve bu durumun tercihler üzerindeki etkileri, ögrencilerin içselyasantılarının yüksekögretim kurumu tercihlerindeki yeri ve bu yasantıların tercihlerüzerindeki etkileri konusunda bilgiler verilmeye çalısılmıs, bu konularla ilgiliyöneltilen anket soruları ile ögretmen ve ögrenci görüsleri belirlenmistir.Ayrıca, bu konulara ek olarak ögrencilerin ögrenim görecekleri alanlarıylailgili yüksekögretim kurumları tercihlerini daha saglıklı yapabilmeleri için;M.E.B.'nın ilgili birimlerinin acilen yapması gereken uygulamalar konusunda | |
dc.description.abstract | This study is done to evaluate, with the points of view of both teachers andthe students, the factors that affect the choices of Higher Education institutions wherethe students in Music Departments of Anatolian High Schools of Fine Arts will gettheir further educations after graduating.All of the Anatolian High Schools of Fine Arts in Turkey form the universeof this research; and zmir Isılay Saygın AHSFA, Denizli Hakkı Dereköylü AHSFAand Mugla AHSFA form the sample of this research.Data concernet with the research are collected with inquiries of studentsand teachers which is developed by researcher. The validity-reliability studies ofthese inquiries are done in Kemalpasa Ümran Baradan AHSFA, Balıkesir KadriyeKemal Gürel AHSFA and Aydın Yüksel Yalova AHSFA.In this research, in the preferences of students on higher educationinstitutions; the effects and importance of social environments, duties of teachers andschools for the healthy preferences of students, affects of teachers and schools inhigher education institution preferences of students, expectations of students fromthis institutions and affects of this institutions on these preferences, importance of studies on the subject of arrangement of art education given in AHSFA andproductive processing of these art educations are mentioned.information levels of students about the higher education institutions that bevels(gives education) concerned with their area and affects of this situation on thesepreferences, position of the students mood and affects mood on these preferences aretried to be given, students and teachers views are defined with these inquiries that areconcerned with these subjects.Besides,in addition to these subjects,in order to have a healthy preference inhigher education institutions of students concerned with their own areas,somesuggestions are given about the applications,which related units of Ministry ofEducation must do urgently and some wrong applications that are made in this areaare being argued.The positive affects on the subjects of functionality of ArtEducation Council and Program Development Committee which have very important | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümü öğrencilerinin alanları ile ilgili yükseköğretim kurumlarını tercihlerinde etkili olan faktörlerin öğretmen ve öğrenci boyutunda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of factors that affect the higher education institutions preferences of students who are educating in music department of high schools of fine arts with the viewpoints of both teachers and students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.identifier.yokid | 9011218 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 215790 | |
dc.description.pages | 235 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |