Atılganlık becerileri eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısı üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Özben, Şuheda | |
dc.contributor.author | Ünal, Serdal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:52:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:52:41Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572114 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı, atılganlık becerileri egitim programının ilkögretimikinci kademe ögrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısı üzerindeki etkisiniincelemektir.Arastırma grubu, Ayrancılar Atatürk lkögretim Okulu ikinci kademeögrencilerinden olusturulmustur ( 20 deney grubu, 20 kontrol grubu olmak üzeretoplam 40 ögrenci ).Veri toplama araçları olarak Rathus Atılganlık Envanteri, CoopersmithBenlik Saygısı Envanteri kullanılmıstır.Arastırma ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel bir arastırmadır. Tespitedilen 40 ögrenci deney ve kontrol gruplarına tabakalı örnekleme yapılarak rasgelebelirlenmistir. Deney grubuna seçilen ögrencilerle bireysel olarak programınamaçları ve kuralları görüsülmüs, daha sonra yapılan grupla toplantıda da programınamaç ve kuralları tekrar edilmistir. Deney grubuna, Atılganlık Becerileri EgitimProgramı 12 oturum olarak uygulanmıstır. Oturumlar haftada bir kez yapılmıs ve ilk11 oturum 90 dk. , 12. oturum ise 45 dk. olarak uygulanmıstır.ki grubun ön test ve son test ölçümlerinden elde edilen veriler ?t? testi vevaryans analizi ( F ) teknikleri ile çözümlenmistir.Arastırma sonunda, Atılganlık Becerileri Egitim Programının ilkögretimikinci kademe ögrencilerinin atılganlık düzeylerini ve benlik saygılarını gelistirmedeetkili bir yöntem olmadıgı görülmüstür. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the effect of Assertiveness SkillsEducational Program on the assertiveness level and self-esteem of second gradestudents in primary schools.The research group consists of Ayrancılar Primary School second gradestudents (There are 40 students consisting of 20 students for experiment group and20 students for control group).Rathus Assertiveness Inventory and Coopersmith Self Esteem Inventory havebeen used as data collecting tools.The research is an experimental one with preliminary-test and final testcontrol groups. The 40 students determined for the research have been randomlyappointed to the experiment and control groups by doing layerly exemplification.With the students chosen for the experiment group, the aims and the rules of theprogram have been discussed individually and later in the group meeting the aimsand the rules of the program have been repeated. Assertiveness Skills EducationalProgram has been aplied to the experiment group as 12 sessions. The sessions havebeen aplied once a week; the first 11 sessions for 90 minutes and the 12 th sessionsfor 45 minutes.The data obtained from the two groups? preliminary and final tests have beenanalysed with ?t? test and variance analysis (F) techniques.At the end of the research, it has been understood that Assertiveness SkillsEducational Program is not effective method in developing the assertiveness levelsand self-esteem of second grade students in primary schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Atılganlık becerileri eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısı üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of assertiveness skills educational program on the assertiveness level and self esteem of second grade students in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.identifier.yokid | 9016203 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211476 | |
dc.description.pages | 235 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |