Now showing items 1-12 of 12

    • 1976 tarihli Deniz Alacaklarına Karşı Sorumluluğun Sınırlandırılması hakkında milletlerarası sözleşme hükümleri kapsamında sınırlamaya tabi olan ve olmayan alacaklar 

      Alam, S.M. Mamun-Bin (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-23)
      Çok eski tarihlerden itibaren deniz ticareti uluslararası ticaret bağlamında önemli bir yer edinmiştir. Nitekim deniz ticareti hukuku uluslararası özel hukuk ile gemicilik veya denizlerde oluşan olayları konu edinen ...
    • 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu`na göre markanın iptali 

      Menteşe, Mehtap (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      Bu çalışmada, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'na göre tescilli bir markanın iptalinin nasıl gerçekleştiği incelenmiştir. Mülga 556 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'de hükümsüzlük ve iptal şeklinde iki ayrı ...
    • Acentenin rekabet yasağı anlaşması 

      Evliyaoğlu, Sadullah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Acentenin sözleşme süresince tacirden edindiği bilgi ve tecrübeyi kullanması müvekkili ile rekabet etmesi anlamına gelir ki, bu birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de TK m. 104 ile yasaklanmıştır. Acente ile müvekkilin ...
    • Acentenin rekabet yasağı anlaşması 

      Evliyaoğlu, Sadullah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Acentenin sözleşme süresince tacirden edindiği bilgi ve tecrübeyi kullanması müvekkili ile rekabet etmesi anlamına gelir ki, bu birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de TK m. 104 ile yasaklanmıştır. Acente ile müvekkilin ...
    • Acentenin rekabet yasağı anlaşması 

      Evliyaoğlu, Sadullah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Acentenin sözleşme süresince tacirden edindiği bilgi ve tecrübeyi kullanması müvekkili ile rekabet etmesi anlamına gelir ki, bu birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de TK m. 104 ile yasaklanmıştır. Acente ile müvekkilin ...
    • Acentenin rekabet yasağı anlaşması 

      Evliyaoğlu, Sadullah (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Acentenin sözleşme süresince tacirden edindiği bilgi ve tecrübeyi kullanması müvekkili ile rekabet etmesi anlamına gelir ki, bu birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de TK m. 104 ile yasaklanmıştır. Acente ile müvekkilin ...
    • Çekin zıyaı ve iptali 

      Cebeci, Emine (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu sistemine göre çek görüldüğünde ödenir ve düzenleme günü olarak gösterilen günden önce ödenmek için ibraz olunan çek, ibraz günü ödenir (TTK m. 795). Buna karşılık, 5941 sayılı Çek Kanununun ...
    • Çekin zıyaı ve iptali 

      Cebeci, Emine (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu sistemine göre çek görüldüğünde ödenir ve düzenleme günü olarak gösterilen günden önce ödenmek için ibraz olunan çek, ibraz günü ödenir (TTK m. 795). Buna karşılık, 5941 sayılı Çek Kanununun ...
    • Çekin zıyaı ve iptali 

      Cebeci, Emine (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu sistemine göre çek görüldüğünde ödenir ve düzenleme günü olarak gösterilen günden önce ödenmek için ibraz olunan çek, ibraz günü ödenir (TTK m. 795). Buna karşılık, 5941 sayılı Çek Kanununun ...
    • Çekin zıyaı ve iptali 

      Cebeci, Emine (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu sistemine göre çek görüldüğünde ödenir ve düzenleme günü olarak gösterilen günden önce ödenmek için ibraz olunan çek, ibraz günü ödenir (TTK m. 795). Buna karşılık, 5941 sayılı Çek Kanununun ...
    • Karayolları trafik kanunu kapsamında sigortacının hukuki sorumluluğu 

      Odabaşi Anşin, Nisa Nur (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)
      daha sonra doldurulacaktır
    • Türk Hukukunda Aldatıcı Reklam Yoluyla Haksız Rekabet 

      Teymen, Esra (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-09-14)
      Bu çalışmada, `Türk Hukukunda Aldatıcı Reklam Yoluyla Haksız Rekabet` konusu işlenmiştir. Aldatıcı reklamlar haksız rekabete neden olmakta; tüketicilerin ve piyasa aktörlerinin ihtiyacı olan dürüst rekabet ortamına zarar ...