Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Bilen, Sermin | |
dc.contributor.author | Özevin Tokinan, Banu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:52:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:52:24Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571969 | |
dc.description.abstract | Yaratıcı Dans Etkinliklerinin Motivasyon, Özgüven, Özyeterlik ve DansPerformansı Üzerindeki EtkileriBu araştırma, ?Oyun, Dans ve Müzik? dersinde yapılan yaratıcı dansetkinliklerinin motivasyon, özgüven, beden dili ve dansa ilişkin özyeterlik ve dansperformansı üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma 2007-2008 öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca EğitimFakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı dördüncüsınıf öğrencileri ve İlköğretim Bölümü Okulöncesi Anabilim Dalı dördüncü sınıföğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitelikleri birbirinden farklı iki grupbulunduğu için iki farklı araştırma modeli kullanılmıştır. Denek gruplarının ilkinioluşturan Müzik Eğitimi Deney Grubunda zaman dizisi modeli kullanılmıştır.Okulöncesi Eğitimi Grubunda ise öntest-sontest kontrol gruplu model uygulanmıştır.Okulöncesi Eğitimi Deney Grubunda yaratıcı dans etkinlikleri yapılırken, kontrolgrubunda yapılmamıştır.Araştırmanın verileri Oyun, Dans ve Müzik Dersi Motivasyon Ölçeği,Özgüven Değerlendirme Formu, Beden Dili ve Dansa İlişkin Özyeterlik Formu veDans Performans Testi ile toplanmıştır.Araştırma sonunda yaratıcı dans etkinliklerinin müzik öğretmeniadaylarının Oyun, Dans ve Müzik dersine ilişkin motivasyonları, özgüvenleri, bedendili ve dansa ilişkin özyeterlikleri ve dans performansları üzerinde anlamlı düzeydeetkili olduğu saptanmıştır. Okulöncesi Eğitimi Deney Grubunda yaratıcı dansetkinliklerinin derse ilişkin motivasyon ile beden dili ve dansa ilişkin özyeterlikleriüzerinde başlangıca göre anlamlı ve olumlu artış olduğu saptanmıştır. Deneygrubunun dans Performansı kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde artarken, özgüvenartışı anlamlı düzeyde gerçekleşmemiştir. | |
dc.description.abstract | The Effects of Creative Dancing Activities on Motivation, Self-Esteem,Self-Efficacy and Dancing PerformanceThis research has been realised in order to study the effects of the creativedancing activities performed in the ?Play, Dance and Music? course on motivation,self-esteem, body language- and dance-related self-efficacy and dancingperformance.The study has been carried out in the 2007-2008 education year on thefourth-year Music Education Major students in the Department of Education of FineArts and fourth-year Pre-School Major students in the Department of ElementarySchool Education in Dokuz Eylül University, Buca School of Education. Due to thepresence of two different and dissimilar groups, two different research models havebeen utilised in the research. In the first one of the experiment groups, namely theMusic Education Experiment Group, the time-series model has been utilised,whereas in the Pre-School Education Group pretest-posttest model with controlgroup has been applied, where creative dancing activities have been performed in theexperiment group only and not in the control group.The research data have been collected via the Play, Dance and MusicCourse Motivation Scale, the Self-Esteem Evaluation Questionnaire, the BodyLanguage- and Dance-Related Self-Efficacy Questionnaire and the DancingPerformance Test.The results of the research have shown that creative dancing activities havea meaningful effect on the Play, Dance and Music course motivation, self-esteem,body language- and dance-related self-efficacy and dancing performance of prospectmusic teachers. In the Pre-School Education Experiment Group, the creative dancingactivities have been found to create a meaningful and positive increase on the coursemotivation and body language- and dance-related self-efficacy in comparison to theinitial state. Whereas the dancing performance of the experiment group has increasedmeaningfully as compared to the control group, no meaningful increase in selfesteemhas been observed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of creative dancing activities on motivation, self-esteem, self-efiicacy and dancing performance | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.identifier.yokid | 314691 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220319 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |