Show simple item record

dc.contributor.advisorPasin, Gülseren Eseller
dc.contributor.authorUygan, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-05T08:51:55Z
dc.date.available2021-05-05T08:51:55Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571713
dc.description.abstractBu çalışma, resim sanatında stilizasyon ve deformasyonun, biçimsel anlatımın güçlenmesi ve sanatçının kişiliğine uygun bir anlatım dili geliştirmesi açısından öneminin araştırılmasından oluşmaktadır.Bilinç ve bilinçdışı arasında ortaya çıktığı söylenebilen biçim bozma anlayışı, bir noktadan sonra her sanatçıda kendine özgü bir ifade biçimi olup çıkar. Bunu, sanatın tarihsel süreci içersinde incelediğimizde, her yeni akımda ve her yeni oluşumda görmemiz mümkündür.?Resim Sanatında Stilizasyon ve Deformasyon? adlı bu araştırmanın birinci bölümünde; yaratıcılık ve sanatçının yaratma süreci üzerinde durulmuş, süreç sonunda gerçekleşen biçimlendirme aşaması araştırılmıştır. Sanatçının yaratma süreci ve biçimsel anlamda gelişimi, evrim kuramıyla temellendirilmiş, bu yüzden evrim ve mutasyonla ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Öz ve biçim ilişkisi incelenmiş, stilizasyon ve deformasyonun sanatçının bireysel üslup oluşturması açısından önemi üzerinde durulmuştur. Sanatta stilizasyon ve deformasyonun gerekçeleri ve ifade açısından önemine değinilmiştir.İkinci bölümde, tarihsel bir inceleme yapılmıştır. 19. yüzyıla kadar biçimin ön planda olmaması ve sanatın daha çok bir amaca hizmet etmesine rağmen, bu süreçte dahi stilizasyon ve deformasyonun var olduğu tespit edilmiş, akımlar ve sanatçılar üzerinde incelemelerde bulunulmuştur. Stilizasyon ve deformasyonun 19. yüzyıldan sonra daha bilinçli bir hal aldığı, özellikle de 20. yüzyılda biçimin ön planda olduğu tespit edilmiştir. Yine bu yüzyıllardaki, konu açısından önemli olduğu düşünülen akımlar ve sanatçılar üzerinde durularak, sanat yapıtları incelenmiştir. Aynı şekilde Çağdaş Türk Sanatını 1950 öncesi ve 1950 sonrası olmak üzere iki bölüme ayırarak, konuyla ilgili araştırmalar ve incelemeler yapılmıştır. Son olarak da, resim sanatının diğer sanat dallarıyla etkileşim halinde olduğu düşünülerek, Batı sanatında ve Çağdaş Türk Sanatında, özgün baskı resim, heykel ve grafik sanatında üretilen sanat yapıtları üzerinden konuyla ilgili değerlendirmeler yapılmıştır.
dc.description.abstractThis study has comprised from investigating the importance of stylization and deformation in painting art, in the sense of building up the morphological expression, and, developing an expressional language which is suitable to artist?s personality.The distortion appreciation,which is said that it emerged between conscious and unconscious, ends up with a specific explanandum in each artist after from a point. When we examined it in its historical process, it is possible for us to see this, in each new current and in each new formation.In the first section of this research having the name ?Stylization and Deformation in painting art?, has been emphasised on creativity and the process of artist?s creating, and it has been investigating the figuring stage at the end of the process.The process of artist?s creating and its development in the morphological, sense, have been grounded by the theory of evolution, therefore, given place to the researches that related to by mutation. The relation between core and figure have been examined and, clarified on the importance of stylization and deformation in the sense of artist?s forming individual genre. The reasons of stylization and deformation at art have been mentioned the importance of them.In the second section, it has been done a historical analysing. Although, figuring had not been in the foreground, and art had served an aim mostly until 19th century, it had been determined the existing of stylization and deformation, even in this process, it had been done reviews on the streams and artists. It had been determined that the stylization and deformation have become more conscious after the 19th century, especially in the 20th century the figure had been at the forefront. Also, in these centuries, it had been emphasised on the streams and artists that are considered important in sense of the subject, their works of art had been examined. In the same way, it had been done researches and examinations related to subject, by dividing the Contemporary Turkish Art into two section. Finally, by thinking the drawing art is in case of interaction with the other art branches, it had been done evaluations related to the subject over the work of arts that produced in unique lithograph, in statue and graphic art, in the West Art and in the Contemporary Turkish Art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim sanatında stilizasyon ve deformasyon
dc.title.alternativeStylization and deformation in painting art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmStylization
dc.subject.ytmDeformation
dc.identifier.yokid363319
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253703
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess