Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Mustafa
dc.contributor.authorCidam, Zülfiye
dc.date.accessioned2021-05-05T08:51:18Z
dc.date.available2021-05-05T08:51:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571378
dc.description.abstractKavramlar, somut eşya, olaylar veya varlıklar değil, onları belirli gruplar altında topladığımızda ulaştığımız soyut düşünce birimleridir. Kavramlar gerçek dünyada değil, düşüncelerimizde vardır. Kavram öğretimi, bazı kavramların öğrencinin zihninde oluşmasını sağlamak amacıyla yapılır. Öğrenci yeni öğrendiği kavramları zihninde doğru bir şekilde biçimlendirebilirse öğrenmeyi tam ve doğru gerçekleştirmiş olur.Kimya eğitiminin önemli amaçlarından biri öğrencilere kimya konularını anlatabilmek, kavram yanılgılarının oluşmasını önlemek, tam öğrenmeyi gerçekleştirerek öğrencilerin öğrendikleri bilgileri problem çözümünde kullanmalarını sağlamaktır. Soyut kavramların öğrenilmesi çok daha güç ve karmaşık bir süreç olmasından dolayı, kimya eğitimindeki çalışmalar, soyut kavramların öğrenciler tarafından öğrenilme yolları konusunda yoğunlaşmaktadır.Bu çalışmanın amacı, soyut kavramlar içeren elektroliz ve pil ünitelerini sunuş yolu öğretim yöntemine uygun somutlaştırıcı bir model yardımı ile öğrencilere anlatmak ve kavram yanılgılarının oluşmasını önlemektir.Çalışmada iki farklı lisedeki 12.sınıf öğrencilerinden ikişer sınıf deney ve kontrol grubu olarak seçilmiştir. Kontrol gruplarında, konular geleneksel öğretim yöntemine göre işlenirken, deney gruplarında konular sunuş yöntemine uygun hazırlanan model kullanılarak işlenmiştir. Uygulama öncesi ve sonrasında, tüm gruplara kimya bilimsel başarı testi ve kimya tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubundan 12 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi, SPSS istatistik programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda, deney gruplarının son test başarılarının istatistiksel olarak kontrol gruplarına göre daha iyi olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin uygulama sonrasında kimya dersine karşı tutumlarında olumlu yönde anlamlı bir farklılık olmuştur. Görüşme sorularının analizlerinden de deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha az kavram yanılgısına sahip oldukları saptanmıştır.
dc.description.abstractConcepts are not concrete goods, events, or beings; they are the abstract thinking agents that we have reached when collecting under certain groups of units. Concepts do not exist in the real world, but in our thoughts. Concept teaching is used to ensure the formation of some concepts in a student's mind. Provided that the student can grasp new concepts in his/her mind accurately, learning is accomplished completely.One of the significant objectives of chemistry education is to clarify issues for chemistry students, avoid misconceptions, to use the information properly that students are learning while solving the problem. As learning abstract concepts is a harder and complex process, works in the chemistry education focus on the ways of learning abstract concepts by the students.The purpose of this study is to explain electrolysis and battery units and to visualize abstract concepts with the help of a model in accordance with Ausubel?s expository learning theory and to prevent misconceptions.In this study, two experimental and control groups were selected from 12th grade students in different high schools. In control groups, subjects were processed according to the traditional teaching method. In contrast, a model in accord with Ausubel?s expository learning theory was applied in experimental groups. Before and after the application, scientific achievement test and attitude scale as pre-and post-test were applied to all groups. In addition, interviews were conducted with 12 students in the experimental and control groups. The data was analysed using the SPSS statistical program.As a result of the research, the success of the experimental groups proved to be statistically better than control groups. In addition, there has been a positive change in the experimental group students' attitudes towards the chemistry after the application. Analysis of interview questions revealed that the experimental group students had less misconception than control group had.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleElektroliz ve elektrokimyasal pil ünitelerinde kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel`in anlamlı öğrenme(sunuş) yöntemine uygun materyal hazırlanması ve uygulanması
dc.title.alternativeAusubel?s meaningful learning (presentation) method of preparation and implementation of appropriate material for the prevention of misconceptions in electrolysis and electrochemical battery units
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectrolysis
dc.subject.ytmElectrochemistry
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmMaterial usage
dc.subject.ytmChemistry
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmElectrochemical cells
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.identifier.yokid415321
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296490
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess