Öğrencilerin matematik derslerinde gösterdikleri performans düzeylerinin ölçülmesi ve geliştirilme yaklaşımlarının aranması.
dc.contributor.advisor | Alkan, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kiliç, Seval Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:51:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:51:15Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571350 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin matematik derslerindeki performanslarını ölçmek ve bu performansın geliştirilmesi için uygun yaklaşımları kullanmaktır.Araştırma yarı deneysel bir çalışmadır ve kontrol gruplu ön test-son test modeline dayanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet lisesinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılında eğitim gören iki adet 9. sınıf şubesinden seçilen 58 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol sınıfları 29'ar öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının eş düzeyde olduğu ortaya konmuştur.Araştırmada nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Veriler; matematik tutum ölçeği, performans ölçme ölçeği ve öğrenci gözlemlerinden elde edilmiştir. İstatistiksel çözümleme yöntemleri kullanılmıştır.Çalışmadan elde edilen verilerle, öğrencilerin performans düzeyleri belirlenmiştir. İlk-test ve son-test sonuçlarına göre, uygun öğrenme ortamı ve ders programı tasarımı ile öğrencilerin performans düzeylerinin yükseltilebileceği bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to assess the students performance in mathematics courses and use utilize approaches to improve this performance.The study is a quasi-experimental research and stands on the pre-post modeling with an experimental group. For this study, 58 students are chosen among the students of a high school of Maths Course Classes B-C in 2010-2011. Both the experimental group and the control group consist of 29 members each. The level of the members in both groups are proved to be the same before the practice.Both qualitative and quantitative methods were used to collect the data. The data were collected by means of the Mathematics Attitudes Scales, Performance Assessment Scales and observations of the students. Statistical Analysis methods are used.The performance level of the students are derived from the data of the study. According to results of the pre-tes and post-test, it was found that students performance levels could be improved by designing appropriate learning environment and curriculum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin matematik derslerinde gösterdikleri performans düzeylerinin ölçülmesi ve geliştirilme yaklaşımlarının aranması. | |
dc.title.alternative | Researching assessment and improvement approachment of students performance level that exhibited in mathematics courses | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | Performance measurements | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Performance development | |
dc.identifier.yokid | 421343 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 313077 | |
dc.description.pages | 353 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |