Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgöl, Halim
dc.contributor.authorTalaz, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-05T08:50:48Z
dc.date.available2021-05-05T08:50:48Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571103
dc.description.abstractBu araştırmada İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretiminde aktif öğrenme etkinliklerini kullanma durumlarının arasında cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları okul, okuttukları sınıf düzeyi, okulun bulunduğu yer, sınıf mevcudu ve daha önce hizmet içi eğitim almalarına göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreninin İzmir ili Bergama ilçesinde görev yapan 1034 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İzmir ili Bergama ilçesinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan 220 dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenidir. Örneklem evrenin yaklaşık %20'sini oluşturmaktadır.Araştırma için gerekli olan veriler, ?Kişisel Bilgiler?, ?Etkinlikler? ve ?Aktif Öğrenme Etkinliklerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar? olmak üzere üç bölümden oluşan bir ölçek ile toplanmıştır.Araştırmanın sonucunda İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretiminde aktif öğrenme etkinliklerini kullanma durumları ile cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları okul, okuttukları sınıf düzeyi ve okulun bulunduğu yere göre anlamlı farklılık bulunmadığı ancak sınıf mevcudu ve daha önce hizmet içi eğitim almalarına göre anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate whether there is a meaningful difference between the usage of active learning activities in the teaching of science and technology lesson for the teachers in primary schools in terms of teachers? gender, professional seniority, school of graduation, teaching class level, school location, class total and taking in-service training previously.Scanning model is used in this study. Universe of study consists of 1034 teachers working in Bergama, Izmir. The sample of the study is 220 fourth and fifth grade of primary school teachers located in Bergama. The sample is approximately 20 % of the universe.The data required for the study is collected by a questionnaire consisting of three parts,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji derslerinde aktif öğrenme ekinliklerini uygulama durumları
dc.title.alternativePrimary school teachers' application state of active learning activities in science and technology lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmActive interactive learning
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.identifier.yokid461600
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330197
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess