İlköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin ve eğitim denetmenlerinin liderlik stilleri
dc.contributor.advisor | Balcı, Esergül | |
dc.contributor.author | Özcan, Aydan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:50:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:50:46Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571080 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin ve eğitim denetmenlerinin liderlik stillerinin düzeyini; bu algılarının bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ve ilköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürleri ve eğitim denetmenlerinin liderlik stilleri arasında önemli bir farklılık olup olmadığını belirlemektedir.Betimsel bir çalışma olan araştırmada veri toplamak için üç bölümden oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel bilgilerine yönelik maddelere, ikinci bölümde okul müdürlerinin kullandığı liderlik stillerinin düzeyine, üçüncü bölümde eğitim denetmeninin kullandığı liderlik stillerinin düzeyine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik maddelere yer verilmiştir.Araştırma evrenini İzmir ili merkez ilçelerindeki 361 ilköğretim okulunda çalışmakta olan 14.461 öğretmen oluşturmaktadır. İzmir ili merkez ilçelerinden 5 ilçe, 26 ilköğretim okulu ve 380 öğretmen evreni temsil edecek biçimde örneklem kapsamına alınmıştır. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında yapılmıştır. Veri analizlerinde frekans, yüzde (%), aritmetik ortalama ( ), standart sapma (SS), t- Testi, Anova ve LSD testleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre farklılık gösterirken; eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık yoktur. Eğitim denetmenlerinin liderlik stilleri öğretmenlerin yaş, eğitim düzeyi, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterirken; cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık yoktur.Öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri ve eğitim denetmenlerinin liderlik stilleri arasında okul müdürlerinin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Liderlik Stilleri, Dönüşümcü Liderlik, Etkileşimci Liderlik. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the extent of leadership styles of school principals and supervisors according to the primary school teachers? perceptions; to find out whether teachers? perceptions of leadership styles of school principals and supervisors vary according to certain variables and to find out whether there is a significant difference between leadership styles of school principals and supervisors according to the primary school teachers? perceptions.In this reearch which is descriptive, a three parts survey is used to collect research data. In the first part of the research, there are items related to personal data of the teachers and in the second part, there are items about the extent of school principles? leadership styles they use and in the third part there are items to identify supervisors? leadership styles according to the primary school teachers? perceptions.The research sample consists of 380 primary school teachers in working in 26 primary schools in the 5 central districts of Izmir. This descriptive study is carried out in 2011-2012 academic year. In data analysis frequency, percent (%), arithmetic average ( ), standard deviation (SS), t- test, Anova and LSD tests were used. According to the research results in teachers? assesment of primary school principals? leadership styles, while primary school principals? leadership styles have differences in terms of teachers? gender, age, the lenght of service and branch, there is no differences in terms of teachers? educational level.According to the results in teachers? assesment of supervisors? leadership styles, there is no significant differnces in terms of gender. According to age, education level lenght of service and branch variable, there are significant differences in teachers? assesment of supervisors? leadership styles.Teachers? perceptions of primary school principals? leadership styles are higher than their percetions of supervisors? leadership styles.Key Words: Leadership Styles, Transformational Leadership, Transactional Leadership. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin ve eğitim denetmenlerinin liderlik stilleri | |
dc.title.alternative | The leadership styles of principals and supervisors based on primary school teachers' perceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Transactional leadership | |
dc.subject.ytm | Transformational leadership | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 10002064 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342331 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |