İlkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, demokratik tutumlarına ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kocabaş, Ayfer | |
dc.contributor.author | Erbil, Deniz Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:50:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:50:26Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570898 | |
dc.description.abstract | Araştırmada, ilkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarıları ve demokratik tutumları üzerindeki etkilerinin; öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerinin neler olduğunun ve süreç boyunca izlediği gelişimin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneme modellerinden ön test son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde İzmir ili Buca ilçesinde iki ilkokulda 34 deney grubu ve 31 kontrol grubu öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Demokratik Tutum Ölçeği`, `Akademik Başarı Testi`, `Öğrenci Günlükleri`, `Yansıtıcı Günlükler` ve `Grup Çalışmasını Değerlendirme Anketi` kullanılmıştır. Araştırma 8 hafta sürmüş, demokratik tutum ölçeği ve akademik başarı testi ön test, uygulama sonunda ise demokratik tutum ölçeği ve akademik başarı testi son test olarak kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 20 programı ile çözümlenmiştir ve çarpıklık-basıklık istatistiği, ilişkili örneklemler için t- testi, ilişkisiz örneklemler için t- testi, kovaryans analizi (ANCOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonunda, işbirlikli öğrenme yöntemi birlikte öğrenme tekniğinin uygulandığı deney grubu ve 2009 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nda yer alan öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun son test akademik başarı testi puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubunun demokratik tutum ölçeği son test puanları arasında, deney grubu lehine olumlu yönde ve anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur. Deney grubundaki öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerileri ortaya çıkartılmış olup, yansıtıcı düşünme becerilerinin olumlu anlamda bir gelişim gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, işbirlikli öğrenme yöntemine, hayat bilgisi dersi öğretim programında akademik başarı, demokratik tutum düzeyi ve yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirici bir öğretim yöntemi olarak daha çok yer verilmesi gerektiği önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effectiveness of cooperative learning on students' academic achievements, democratic attitudes and reflective thinking skills versus traditional learning methods in elementary 3rd grade life studies course. Quasi-experimental design with pre-test post-test method was used in this research. In two class there were 34 students in experimental group and 31 students in control group. `Democratic Attitudes Scale`, `Academic Achievement Test`, `Students Diaries`, `Reflective Diaries` and `Evaluation of Group Process` which had been developed by researcher were used as data collection tools. The study was applied in 8 weeks and `Democratic Attitudes Scale` and `Academic Achievement Test` were used as both pre-test and post-test. Gathered data from students were analysed by SPSS 20 software. In the process of data analysis, skewness-kurtosis statistics, independent-sample t test, paired-sample t test and ANCOVA were used. Although the study showed that there were no significant difference between cooperative learning with learning together method and traditional learning method regarding to academic achievement, there were significant differences in favor of experimental group in terms of democratic attitudes. There were also remarkable evolution on students' reflective thinking skills in cooperative learning group. As a result of study, it is suggested that cooperative learning should have been especially used as developing students' academic achivements, democratic attitudes and reflective thinking skills in life studies course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, demokratik tutumlarına ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of cooperative learning method on 3rd graders' academic achievements, democratic manners and reflective thinking skills in life studies course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Life science | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Education of democracy | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Democratic attitude | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.identifier.yokid | 10020960 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381144 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |