dc.contributor.advisor | Sarı, Mahmut Mekin | |
dc.contributor.author | Çelik, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:50:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:50:21Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570859 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı; Türkiye'de ve Avrupa'da özel gereksinimli çocuklarla yapılan müzik eğitimi çalışmalarının nasıl bir dağılım gösterdiğini ifade etmektir. Çalışmanın, özel gereksinimli bireylerde müzik eğitimi alanında hazırlanmış olan tez ve makale çalışmalarının incelenerek bu alanda yapılan çalışmaların genel çerçevesini ortaya koymak bakımından yararlı olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmalardan çıkan sonuçların etkilerinin neler olduğu sorusundan yola çıkılmıştır. Araştırmada, özel gereksinimli çocuklarla müzik üzerine yapılan ilgili alan yazıdan elde edilen sonuçların bu alanda araştırma yapmak isteyen kişilere literatür oluşturmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla özel gereksinimli çocuklarda müzik terapi üzerine Türkiye 'de ve Avrupa'da yapılmış çalışmalar ( tez&makale) üzerinde literatür araştırması yapılarak elde edilen verilerin kategorisel analizi yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tez ve makaleler türüne göre kodlanmıştır. Bu çerçevede doküman incelemesi yapılmış Türkiye ve Avrupa'da özel gereksinimli bireylerde müzik eğitimi üzerine yapılmış çalışmalar; (1) yıllarına göre, (2) amaçlarına göre, (3) yöntemine göre, (4) engel türlerine göre, (5) yaşlarına göre, (6) ülkelere göre dağılımı olmak üzere altı ana başlık altında toplanmıştır. Türkiye'de yapılmış olan 11 lisansüstü tez, 13 makale, Avrupa'da ise 11 makaleye ulaşılmıştır. Elde edilen bu veriler doküman incelemesi ile oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarının açıklanarak yorumlandığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın sonucunda % 37,14'ünün 2009-2011 yılları arasında, % 54,28 'inin Rehabilitasyon ve Tedavi amacıyla, %65,71'inin deneysel çalışma üzerine, %37,14'ünün otizm engel türünde, % 54,28'ini 16 yaş ve üzeri bireylerde, %68,57'sinin Türkiye'de yapıldığı saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to state what kind of a range it shows on the musical education studies that are done with the children who need special care in Turkey and Europe. It is thought that by examining the thesis and article studies which are prepared for the people with special care in musical education area from different aspects will be useful in terms of seeing the general framework of the studies made in this area. The aim of the study is to specify the question of what the effects of the results of the studies are. The purpose of the research is to categorize the studies which are on music with special cared children to contribute on forming resources for the people who wants to make a research in this area.With this purpose, data is found by researching resources in Turkey and European on music therapy with special needed children. In analysing the data, the thesis and the articles are ancoded by their variety. In this framework, document examining has been done and the studies that are done on musical education with special needed people in Turkey and Europe are gathered under 6 main titles, which are; (1) by the years, (2) by the purposes, (3) by the method, (4) by the kind of the disability, (5) by the ages, (6) by the countries. 11 past-graduate thesis and 13 articles has been done in Turkey, on the contrary, Europe reached 11 articles. This data that is obtained has been made with document examining. It is a descriptive research that its results are stated and then interpreted. In the end of the research, it is stated that; %37,14 of it was made between the years 2005-2011, %54,28 of it was made with the purpose of Rehab and Treatment, %65.71 of it was made upon an experimental study, %37,14 of it was made in the disability called autism, %54,28 ıf it was made on people who are 16 and over, %68,57 of it was made in Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türkiye`de ve Avrupa`da 2000-2013 tarihleri arasında özel gereksinimli çocuklarla ilgili yapılmış olan müzik eğitimi çalışmalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of music education activities of children with special needs in Turkey and Europe between 2000-2013 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Disabled children | |
dc.subject.ytm | Therapy | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 10035811 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 371141 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı | |