Bilgisayar dersinde sorgulayıcı ve harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkilerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Akpınar, Ercan | |
dc.contributor.author | Kahyaoğlu, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:50:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:50:15Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570797 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; sorgulayıcı öğrenme, harmanlanmış öğrenme ve normal öğrenme ortamlarının bilgisayar dersindeki etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla eğitim fakültelerinde ortak olarak okutulan bilgisayar dersine yönelik sorgulayıcı öğrenme ve harmanlanmış öğrenme ortamları hazırlanmıştır. Araştırma için iki deney (deney grubu1=sorgulayıcı öğrenme ortamı; deney grubu2=harmanlanmış öğrenme ortamı) bir kontrol grubu (normal öğrenme ortamı) oluşturulmuştur. Araştırmaya her gruptan 25, toplam 75 öğrenci katılmıştır. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesinde öğrencilere başarı testi, İnternet'e yönelik tutum ölçeği ve İnternet'e yönelik araştırma ve sorgulama becerileri algısı ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Uygulamalar 8 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar bittikten sonra öğrencilere ölçekler ve başarı testine ek olarak uygulama sınavı yapılmıştır. Son ölçümlerden 6 hafta sonra ise başarı testi kalıcılığı ölçmek için tekrar uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerden ders ortamlarına yönelik görüşler toplanmıştır. Araştırma sonuçları, uygulama sınavı, başarı ve kalıcılık testi puanları açısından gruplar arasında sorgulayıcı öğrenme ve harmanlanmış öğrenme ortamları lehine anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin İnternet'e yönelik araştırma ve sorgulama becerileri algısı ölçeği son test puanları açısından gruplar arasında sorgulayıcı öğrenme ortamı lehine anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin İnternet'e yönelik tutumları uygulama öncesinde yüksek çıkmıştır, uygulama sonrasında tutumlarında anlamlı bir değişme gözlenmemiştir. Öğrencilerin ders ortamlarına yönelik görüşleri değerlendirdiğinde, öğrenme ortamlarının dersi öğrenmelerine yardımcı olduğu, derste aktif katılım sağladığı ve genel olarak derse yönelik olumlu görüşler belirttikleri tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak her iki öğrenme ortamının da normal öğrenme ortamına göre bilgisayar dersinde başarıyı arttırdığı ve kalıcı öğrenmeyi sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: sorgulayıcı öğrenme, harmanlanmış öğrenme, bilgisayar dersi | |
dc.description.abstract | In this study, the effects of inquiry learning, blended learning and normal learning environment on computer course were investigated. For this purpose, inquiry learning and blended learning environments were created for the computer course that commonly taught in faculties of education. In this study, there are one control group (normal learning environment) and two experimental groups (experimental group1=inquiry learning environment; experimental group2: blended learning environment). From each group 25, and in total 75 students participated in the study. In the study, a semi-experimental design with 'pre-test'- 'post-test'control group was used. Before the implementation, the achievement test, the scale of attitude towards the Internet and the scale of the perception of research and inquiry skills towards the Internet were applied in all groups as pre-test. The same tests were also applied in all group as a post-test after the implementations. The implementations lasted about 8 weeks. In addition, the performance exam was also administered to all group in the end of the implementation. After 6 weeks from the last measurements, achievement test was applied again as retention test. Opinions of the students about the learning environments were also taken. The result seems that there was a significance difference among the groups in favor of blended learning and inquiry learning environment in terms of performance exam, achievement test and its retention test. It also seems that there was significance difference among the groups in favor of inquiry learning environment in terms of the students' research and inquiry skills perception towards the Internet. In the advance of the implementation, students' attitudes towards to the Internet were high, but a significance difference wasn't observed among groups. When the students' opinions towards to learning environments in the experimental groups evaluated, it was determined that the both learning environments helped students to learn the courses, enabled them to be active in the classroom. The students have also positive opinions about the learning environments which used in the experimental groups. Based upon the results of the research, it was concluded that both of the learning environments on computer course in the experimental groups increased the students' achievement and provided permanence learning. Key Words: inquiry learning, blended learning, computer course | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar dersinde sorgulayıcı ve harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkilerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | The investigation of the effect of inquiry and blended learning environments on computer course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer education | |
dc.subject.ytm | Computer teaching | |
dc.subject.ytm | Inquisitorial teaching | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.subject.ytm | Computer lesson | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10039431 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368235 | |
dc.description.pages | 223 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bilim Dalı |