Yetişkinlerin çevre koruma konusundaki bilgi ve tutum düzeylerinin saptanması: Foça örneği
dc.contributor.advisor | Aydın, Halil | |
dc.contributor.author | Kinali, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:50:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:50:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570785 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, örgün ve yaygın eğitim yoluyla verilen çevre eğitimprogramlarının yetişkinler üzerinde, ne kadar etkili olduğunu saptamak, hedef kitleninbilgi ve tutum düzeylerini belirlemek, örgün ve yaygın eğitim faaliyetlerinin toplumayansımasını ortaya koymaktır.Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında İzmir ili Foça Halk Eğitim Merkezinde çeşitli mesleki ve kişisel gelişim kurslarına katılan 468 yetişkinle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Çevre Sorunları Bilgi Anketi(ÇSBA), Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ) ve demografik özellikleri belirlemeye yönelikkişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler, SPSS 21.0istatistik paket programı aracılığı ile çözümlenmiştir. Araştırmamız sonucu toplananverilerden Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ)'nin genel güvenirliği Cronbach's AlphaKatsayısı 0,886 olarak yüksek bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda yetişkinlerin yaş ve eğitim düzeyi arttıkça çevreye yönelik tutumların ve bilgi düzeyinin arttığı görülmüştür. Bununla birlikte bayanların çevreye yönelik bilgi ve tutumlarının erkeklere göre yüksek olduğu, devlet kurumlarında çalışanların özel sektöre göre bilgi ve tutum yönünden daha yüksek seviyede olduğu gibi bazı anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yetişkin Eğitimi, Çevre Eğitimi, Çevre Sorunları,Çevre Bilinci | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effect of the environmental educationprogrammes which are given through formal and informal education on adults; todetermine the target audiences' knowledge and attitude level; to define the reflectionof formal and informal education activities upon the society.The research has been carried out during the fall term in 2013-2014 educationand academic year with 468 adults who have participated in different technical andpersonal development programs in Foça Public Education Center in İzmir.Environmental Problems Information Survey (EPIS), EnvironmentalAttitude Scale (EAS) and personal data form to identify demographic characteristicshave been used as tools for data collection for the research. The collected data in theresearch have been analyzed through SPSS 21.0 statistics package program. It hasbeen found out that the overall reliability of Environmental Attitude Scale (EAS) ishigh with 0,886 in Cronbach's Alpha co-efficient.At the end of the research it is seen that adults'attitude and knowledge levelsabout the environmet rise as the adults' age and education level grow. Apart from thatsome meaningful differences are determined such as women's knowledge and attitudelevels towards the environment are higher than men, and the workers in govermentagencies have a higher level of knowledge and attitude than the workers in privatesector.Keywords: Adult Education, Environmental Education, Environmental Problems,Environmental Consciousness | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yetişkinlerin çevre koruma konusundaki bilgi ve tutum düzeylerinin saptanması: Foça örneği | |
dc.title.alternative | Determining adults' knowledge and attitudes towards environmental protection : The sample of Foça | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Çevre Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adults | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental knowledge | |
dc.subject.ytm | Environmental protection | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Environmental problems | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10045264 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368251 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |