Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Halil
dc.contributor.authorKinali, Özgür
dc.date.accessioned2021-05-05T08:50:13Z
dc.date.available2021-05-05T08:50:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570785
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, örgün ve yaygın eğitim yoluyla verilen çevre eğitimprogramlarının yetişkinler üzerinde, ne kadar etkili olduğunu saptamak, hedef kitleninbilgi ve tutum düzeylerini belirlemek, örgün ve yaygın eğitim faaliyetlerinin toplumayansımasını ortaya koymaktır.Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında İzmir ili Foça Halk Eğitim Merkezinde çeşitli mesleki ve kişisel gelişim kurslarına katılan 468 yetişkinle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Çevre Sorunları Bilgi Anketi(ÇSBA), Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ) ve demografik özellikleri belirlemeye yönelikkişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler, SPSS 21.0istatistik paket programı aracılığı ile çözümlenmiştir. Araştırmamız sonucu toplananverilerden Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ)'nin genel güvenirliği Cronbach's AlphaKatsayısı 0,886 olarak yüksek bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda yetişkinlerin yaş ve eğitim düzeyi arttıkça çevreye yönelik tutumların ve bilgi düzeyinin arttığı görülmüştür. Bununla birlikte bayanların çevreye yönelik bilgi ve tutumlarının erkeklere göre yüksek olduğu, devlet kurumlarında çalışanların özel sektöre göre bilgi ve tutum yönünden daha yüksek seviyede olduğu gibi bazı anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yetişkin Eğitimi, Çevre Eğitimi, Çevre Sorunları,Çevre Bilinci
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of the environmental educationprogrammes which are given through formal and informal education on adults; todetermine the target audiences' knowledge and attitude level; to define the reflectionof formal and informal education activities upon the society.The research has been carried out during the fall term in 2013-2014 educationand academic year with 468 adults who have participated in different technical andpersonal development programs in Foça Public Education Center in İzmir.Environmental Problems Information Survey (EPIS), EnvironmentalAttitude Scale (EAS) and personal data form to identify demographic characteristicshave been used as tools for data collection for the research. The collected data in theresearch have been analyzed through SPSS 21.0 statistics package program. It hasbeen found out that the overall reliability of Environmental Attitude Scale (EAS) ishigh with 0,886 in Cronbach's Alpha co-efficient.At the end of the research it is seen that adults'attitude and knowledge levelsabout the environmet rise as the adults' age and education level grow. Apart from thatsome meaningful differences are determined such as women's knowledge and attitudelevels towards the environment are higher than men, and the workers in govermentagencies have a higher level of knowledge and attitude than the workers in privatesector.Keywords: Adult Education, Environmental Education, Environmental Problems,Environmental Consciousnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYetişkinlerin çevre koruma konusundaki bilgi ve tutum düzeylerinin saptanması: Foça örneği
dc.title.alternativeDetermining adults' knowledge and attitudes towards environmental protection : The sample of Foça
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇevre Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental knowledge
dc.subject.ytmEnvironmental protection
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10045264
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368251
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess