Show simple item record

dc.contributor.advisorErduran, Ayten
dc.contributor.authorÖzcan, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-05T08:49:37Z
dc.date.available2021-05-05T08:49:37Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570456
dc.description.abstractBu araştırmada, matematik öğretiminde ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Charalambous, Delaney, Hsu ve Mesa (2010) ders kitabı inceleme için oluşturdukları teorik çerçeve temel alınmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel bir araştırma modeli olan durum çalışmaları (case studies) olarak seçilmiştir. Araştırmanın evrenini Türkiye de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı liselerde görev yapmakta olan matematik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise çeşitli illerde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı liselerde görev yapmakta olan 65 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Matematik öğretmenlerini belirlerken amaçsal örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Patton (1987) ' nun görüşme yaklaşımından biri olan standart açık uçlu görüşme yaklaşımı kullanılmıştır. Charalambous ve diğer., (2010) ders kitabı inceleme için oluşturdukları teorik çerçeveden yola çıkılarak oluşturulan görüşme formu ile öğretmenlerin 10. Sınıf matematik dersi fonksiyonlarla işlemler ve uygulamaları alt öğrenme alanını incelemesi istenmiştir. Verilerin analizinde görüşme formundan elde edilecek veriler için içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda incelenen iki ders kitabındaki konu anlatımının yeterli düzeyde ancak konunun günlük hayatla ilişkilendirilmesinin yetersiz olduğu elde edilmiştir. Kitaplarda bulunan tanım ve kuralların yeterli olduğu ancak ön bilgileri hatırlatıcı ifadelerin eksik olduğu belirlenmiştir. Örneklerin sayısının yeterli çeşitliliğinin ise az olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ders kitabında matematiksel modelleme sorularının ve açık uçlu soruların olmadığı, soru çeşitliliği açısından en fazla çoktan seçmeli soruların yer aldığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, we aimed to evaluate the textbooks in terms of mathematics teaching according to teachers' opinions. This research is based on the theoretical framework created a textbook review by Charalambous, Delaney, Hsu and Mesa (2010). The method of research is case studies which is a qualitative research model. The research population constitutes math teachers who work in schools depends on the Ministry of Education in Turkey. The sample of the study consisted of 65 mathematics teachers who work in schools connected to the Ministry of Education in the various provinces. maximum variation sampling method of purposeful sampling method was used for determining math teachers. As a data collection tool, the standard open-ended interview approach which Patton (1987) ' s interview approach was used. 10. Class math lesson lower learning area of processes and applications with functions was wanted to determine by teachers with interview forms created from the theoretical framework that Charalambous et al., (2010) create for textbook review. Content analysis method was used in order to analyze the data obtained from form of interviews. In these two books which have been analyzed at the end of the study, it has been found that the lecturing is sufficient, but how it has been related to daily life is insufficient. It also has been found that the definitions and rules are sufficient but, the statements which are remindful for prior knowledge are insufficient. It has been stated that the number of the samples are sufficient but, tha variety of them is insufficient. It has been indicated that there are no mathematical modeling and open ended questions in these books, but there are multiple-choice questions in terms of the variety of the questions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title10. sınıf Matematik ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of 10th grade Mathematics textbooks according to teachers' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-21
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid10128300
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463354
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess