Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, İbrahim Seçkin
dc.contributor.authorEvran, Mümin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:49:17Z
dc.date.available2021-05-05T08:49:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570281
dc.description.abstractİletişimin hızla değiştiği ve geliştiği günümüzde her birey, kendisini yazılı ve sözlü olarak iyi bir şekilde ifade edebilmelidir. Özellikle belirli meslek gruplarında bu becerilerin üst seviyede olması beklenmektedir. Askerlik mesleğini icra eden bireyler de askerlerin sevk ve idaresi ile sosyal yaşantılarında kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilecek iletişim becerisine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu noktada, söz konusu becerinin geliştirilmesinde üniversitelerde okutulan Türk Dili derslerinin katkısı ile bireyin yapabileceklerine ilişkin algılarına bağlı olarak ortaya çıkan `öz yeterlik` kavramı önem arz etmektedir. Bu çalışma, Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunda yer alan Türk Dili derslerinin (Türk Dili I ve Türk Dili II) astsubay adaylarının sözlü ve yazılı anlatım öz yeterlik algılarına etkisini çeşitli değişkenler altında incelemeyi amaçlamaktadır.Araştırma tek gruplu yarı deneysel desenli araştırma yöntemine göre yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören tüm astsubay adayları oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu evrenden `tesadüfi olmayan örneklem` yöntemine göre belirlenmiş 1.sınıf düzeyindeki 66 astsubay adayı oluşturmuştur.Çalışmada, geçerliği ve güvenirliği önceden saptanmış ''Yazılı Anlatım Öz Yeterlik Ölçeği (Aydın, İnnalı, Batar ve Çakır, 2013)` ve ''Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Ölçeği (Aydın, 2013)'' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklemde yer alan adayların sözlü ve yazılı anlatım öz yeterlik inancı düzeyleri orta düzeyden iyi düzeye yükselerek anlamlı seviyede artış gerçekleşmiştir. Adayların aldıkları Türk Dili dersleriyle hem mezun oldukları lise türlerine göre hem de lise alanlarına göre sözlü ve yazılı anlatım öz yeterlik puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmış; adayların sözlü anlatım öz yeterlik algısı ile yazılı anlatım öz yeterlik algısı arasında ilişkiye bakıldığında ise hem öntestlerde hem de sontestlerde sözlü anlatım lehine yüksek sonuç çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Yazma, Yazılı Anlatım, Öz Yeterlik, Konuşma, Sözlü Anlatım.
dc.description.abstractIn today's rapidly changing and changing improving environment, each individual should be able to express himself effectively verbal and written. Especially in some occupational groups, it is expected to be in high levels. The individuals who serve in the military also need communication skills that can effectively express them in military and social life. At this point, the improving of the concept of `self-efficacy` which emerges due to the result of the Turkish language courses taught at universities and the perceptions of the individual's ability to do so become more of an issue. The study aims to investigate the effects of Turkish Language Teaching (Turkish Language I and Turkish Language II) in Air Non-Commissioned Officer (NCO) Higher Vocational School on the self-efficacy perceptions of non-commissioned candidates under various variables. The research was carried out according to the one-group semi-experimental design method. The universe of the research is composed of all non-commissioned candidates who are trained in Air Non-Commissioned Officer (NCO) Higher Vocational School. The sample is composed of freshmen 66 non-commissioned officer candidates which was determined according to the `non-random sample` method.In the study, `Written Expression Self-Efficacy Scale (Aydın and İnnalı, Batar ve Çakır, 2013)` and `Verbal Expression Self-efficacy Scale (Aydın, 2013)` were used.As a result of the research, the level of verbal and written expression self-efficacy beliefs of the candidates in the sample increased from moderate to good level, resulting in an increase in the significant level. The research showed that there isn't significant difference between oral and written expression self-efficacy scores according to the high school types they graduated and the high school areas with the Turkish Language courses they had taken; when the relationship between the oral expression self-efficacy perception of the candidates and the written expression self-efficacy perception is examined, both the pre-test and post-test have high results in favor of verbal expression. Keywords: Writing, Written Expression, Self-Efficacy, Speaking, Oral Expression.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHava Astsubay Meslek Yüksekokulunda yer alan Türk dili derslerinin astsubay adaylarının sözlü ve yazılı anlatım öz-yeterlik algılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of turkish language course given in NCO College on the perception of self-efficacy for oral and written skills of the NCO candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-22
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNoncommissioned officers
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmOral narrative
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmMilitary schools
dc.identifier.yokid10152098
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486451
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess