Show simple item record

dc.contributor.advisorCantürk Günhan, Berna
dc.contributor.authorSirtmaç, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-05T08:49:12Z
dc.date.available2021-05-05T08:49:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570239
dc.description.abstractBu çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik akıl yürütme becerilerinin araştırılması ve yapılan klinik mülakatlar ile odak grup çalışmalarının bu sürece etkinliğinin de incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu İzmir ilinin Karabağlar ilçesindeki MEB'e bağlı bir devlet ortaokulundaki 4 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada öğrenci seçimi, araştırmacı tarafından belirlenen iki ölçüt göz önüne alınarak seçilmiştir, bu yönüyle araştırma amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemidir. Bu ölçütler; (i) öğrencilerin geometride geçen kavramları ders içerisinde görmüş olmaları, (ii) öğrencilerin matematik başarılarının farklı düzeyde (orta ve yüksek) olmasıdır. Bu öğrencilerin kendilerini iyi ifade edebilen öğrencilerden olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler klinik mülakatlar ve odak grup çalışmaları ile toplanmıştır. Bu veri toplama sürecinde geometrik akıl yürütmeleri ölçecek şekilde ön ve son klinik mülakatlarda aynı olmak üzere toplam 8'er adet, 1. odak grup görüşmesinde 4 adet ve 2. odak grup görüşmesinde 5 adet açık uçlu problem sorulmuştur. Araştırma sürecinde elde edilen veriler sorular bazında analiz edilmiş olup, her soru akıl yürütmenin alt becerilerine göre incelenmiş olup doğru/kusurlu/hatalı akıl yürütmeler olarak sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin ilk klinik mülakatta yansıttıkları akıl yürütme becerilerinin büyük ölçüde kusurlu veya hatalı olduğu, yapılan odak grup görüşmelerinin birbirlerini olumlu olarak etkileyerek son klinik mülakatta daha doğru akıl yürütmeler sergiledikleri gözlenmiştir. Ayrıca odak grup görüşmeleri sayesinde akran etkileşiminin de faydalı ve başarıyı arttırıcı etkisi olduğu da görülebilmektedir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the geometric reasoning skills of eighth-grade students and to investigate the effectiveness of the focus group studies with the clinical interviews performed. Participants were conducted with 4 students of eighth grade in a state secondary school affiliated to the MEB in Karabağlar district of Izmir province. In this study, student selection was chosen by considering the two criteria determined by the researcher, which is the method of sampling criteria for research purposes. These criteria are; (i) Students have seen the concepts in geometry in the course, (ii) Students have different levels of mathematical achievements (medium and high). It has been noted that these students are students who can express themselves well. Qualitative research method was used in the investigation of data collection, analysis and interpretation. The data obtained from the study were collected by clinical interviews and focus group studies. In this data collection process, a total of 8 questions, 4 in the first focus group interview, and 5 open-ended questions in the second focus group interview were asked, with the same preliminary and final clinical interviews as the geometric reasoning. The data obtained during the research process has been analyzed on the basis of questions and each question is examined according to the subskills of reasoning and is tried to be classified as correct/defective/faulty reasoning. The data is analyzed by content analysis method. As a result of the research, students ' reasoning skills reflected in the first clinical interview are largely flawed or inaccurate, and the focus group talks positively affect each other in the final clinical interview, more accurate reasoning executions were observed. Also, thanks to the focus group interviews, peer interaction can also be beneficial and an increase in success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik akıl yürütme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of geometric reasoning skills of eighth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmReasoning
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmGemetric thinking
dc.identifier.yokid10201171
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512962
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess