Show simple item record

dc.contributor.advisorFedai, Özlem
dc.contributor.authorKöseoğlu, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-05T08:49:08Z
dc.date.available2021-05-05T08:49:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570204
dc.description.abstractEdebi metinler, sanatsal bir dil ve kurgu ustalığı ile bütünleştirilerek bireyin yahut toplum hayatının yansımasından meydana gelir. Tarih ise her zaman o toplumda yaşayan insanların yakından ilgilendiği ve etkilerini üzerinde hissettiği bir gerçekliktir. Türk edebiyatında 1980 sonrasında postmodernizmin etkisinin artması, yazarların özellikle tarihi konuları ele alırken dil ve anlatım olanaklarını artırmış; eserlerini oluştururken postmodernizmin teknik ve imkânlarından faydalanmışlardır. Bu çalışmada, 2000 sonrasında yayınlanan romanlar arasından seçtiğimiz örneklem ile `yakın tarih`, 1980 darbesinin toplumdaki etkileri üzerinden ele alınmaya çalışılmıştır. İncelediğimiz romanlarda söz konusu dönem, sosyolojik yapı, sanat, basın-yayın ve teknik yönler üzerinde durularak ele alınmıştır. Dönemi yansıtan eserlerde eğitim meselesinin ele alınışı ve işlevi üzerinde de durulmuştur. İncelenen eserlerde ayrıca müzik, resim, sinema ve tiyatro, edebiyat gibi unsurları ile sanatın darbe sonrası toplumsal hayat içinde nasıl yer aldığı üzerinde de durulmuştur. 2000 sonrası yayınlanan ve yakın tarihe 1980 darbesi bağlamında yaklaşan romanlarda; özellikle `müzik`ten, `gazete ve radyo haberleri`nden postmodernizmin pastij ve kolaj gibi bazı tekniklerinden önemli ölçüde yararlanılarak söz konusu yılların atmosferinin yansıtıldığı görülmüştür. Eserlerde, yazarların geleceğe bakış açılarındaki umutsuzluk ve karamsarlık, yaşananlar karşısında duyarsızlaşma ve roman kişileri olan bireylerin iç dünyalarına çekilişi de eserlerde karşımıza çıkan ortak unsurlardır.
dc.description.abstractLiterary texts are narrations which consist of life and reflection of a society. However, history is a reality that concerns closely the people living in that society. İn the period after 1980, the rising effect of postmodernism movement on Turkish literatüre has increased the chance of expression of writing subjects, especially history subjects. It consitite Works by benefity techniques. By putting emphasis on technique, art, press, sociological structure, our work has been formed with Works constituting exampless we have picked among novels dealing wit coup terms, especially 1980 coup crisis. İn the Works, reflecting the term, the way they dealt with education and reflecting function is remarkable. That art takes place in expressions such as music, cinema, painting, theatre and literatüre and presents this by benefitting postmodernism oppurtunity come into question. Music shows us its face with a significant function in the period when the work has been formed. Press is another element showing us its face by using postmodern techniques such pastiche and collage.Writers who wants to provide the news and agenda objectively, does this by having his character he created listened to the radio or read the report. The position, hopeless fort he future, desensitisation againsts what happenes and locking onself in inner World are the topics that Show us its face in the works.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.title2000 sonrası yayınlanan tarihi romanlarda yakın tarihin ele alınışı ve eğitim
dc.title.alternativeRecent history discussions and education in the published novels since 2000
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-05
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmHistorical novels
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTurkish novel
dc.subject.ytm12 September 1980 Period
dc.subject.ytmMilitary intervention
dc.identifier.yokid10201305
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512977
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess