dc.contributor.advisor | Konter, Erkut | |
dc.contributor.author | Avşar, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:49:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:49:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570189 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 10-12 yaş grubu öğrencilerin bireysel değişkenleri, beden eğitimi, oyun ve spor katılımlarına göre sosyal duygusal öğrenme becerileri ve cesaretleri incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin; cinsiyet, yaş, sahip oldukları kardeş sayısı, okul öncesi eğitim alıp almamaları, kendilerine ait odasının olup olmaması, el ve ayak kullanma tercihleri, kendini içedönük ya da dışadönük olarak tanımlamaları, okul takımında yer alıp almamaları, spor kulübünde yer alıp almamaları, bir hafta içinde beden eğitimi dersi dışında ne sıklıkta fiziksel aktivite, egzersiz, oyun gibi etkinliklere katıldıkları, beden eğitimi ve oyunda en çok neye önem verdikleri, oyun türü tercihleri özelliklerinin sosyal duygusal öğrenme ve cesaret üzerindeki rolünü ortaya koymaktır. Bunlara ilaveten, bu çalışmada sosyal duygusal öğrenme ve cesaret arasındaki ilişki de incelenmiştir.Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntem ve model olarak tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2015-2016 öğretim yılında Osmaniye ili Merkez ilçesindeki tüm ilkokul ve ortaokullarda bulunan 10-12 yaş grubundaki öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise Merkez ilçede bulunan tüm ilkokullar ve ortaokullar arasından tabakalı küme örnekleme yoluyla seçilen 3 tane ilkokulda ve 3 tane ortaokulda öğrenim gören 464 (%53,8) kız öğrenci ve 398 (%46,2) erkek öğrenci olmak üzere toplam 862 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama araçları olarak; öğrencilerin kişisel özelliklerini ve beden eğitimi, oyun ve spora katılım özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme düzeylerini belirlemek amacıyla Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği (SDÖÖ) ve öğrencilerin cesaretlerini belirlemek amacıyla Revize Edilmiş Spor Cesaret Ölçeği-Çocuk Versiyonu (RSCÖ-ÇV) kullanılmıştır.Araştırma verileri ile ilgili çözümlemeler SPSS 15.0 paket programı ile çözümlenmiştir. Veri çözümlemesi için ortalama, ortanca, tepedeğer, çarpıklık, basıklık, yüzde, frekans, standart sapma, Spearman-Brown sıra farkları korelasyon testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi, bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe testi, Games-Howell testi ve ordinal lojistik regresyon gibi tekniklerden yararlanılmıştır.Elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda;Sosyal duygusal öğrenme ile cesaret arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca sosyal duygusal öğrenmenin tüm alt boyutları (görevi tanımlama, akran ilişkileri, öz düzenleme) ile cesaretin tüm alt boyutları (yetkinlik-ustalık/kendine güven, kararlılık, atılganlık, tehlikeyi göze alma/korkuyla baş etme, özverili olma/kendini feda etme) arasında da pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmaktadır.Öğrencinin; cinsiyetinin kız olmasının, yaşının 11 olmasının, okul öncesi eğitim almasının, kendine ait odasının bulunmasının, kendini dışadönük olarak tanımlamasının, okul takımında bireysel sporlara katılmasının, beden eğitimi dersi dışında her gün fiziksel aktivite, egzersiz, oyun gibi etkinliklere katılmasının, işbirliğine dayalı oyunlar oynamasının sosyal duygusal öğrenmeyi etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Öğrencinin; yaşının 12 olmasının, kendini dışadönük olarak tanımlamasının, herhangi bir spor kulübünde takım sporlarına katılmasının, beden eğitimi dersi dışında her gün fiziksel aktivite, egzersiz, oyun gibi etkinliklere katılmasının, beden eğitimi dersinde kazanmaya ya da gelişmeye önem vermesinin cesareti etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.10-12 yaş grubu öğrencilerin sosyal duygusal öğrenmelerinde öğrencilerin; cinsiyet, yaş, sahip oldukları kardeş sayısı, okul öncesi eğitim alıp almamaları, kendilerine ait odasının olup olmaması, el ve ayak kullanma tercihleri, kendini içedönük ya da dışadönük olarak tanımlamaları, bir hafta içinde beden eğitimi dersi dışında ne sıklıkta fiziksel aktivite, egzersiz, oyun gibi etkinliklere katıldıkları, beden eğitimi ve oyunda en çok neye önem verdikleri, oyun türü tercihleri özelliklerine göre anlamlı fark olduğu bulunmuştur.10-12 yaş grubu öğrencilerin sosyal duygusal öğrenmelerinde öğrencilerin; okul takımında yer alıp almamaları, spor kulübünde yer alıp almamaları özelliklerine göre anlamlı fark bulunmamıştır.10-12 yaş grubu öğrencilerin cesaretlerinde öğrencilerin; cinsiyet, yaş, okul öncesi eğitim alıp almamaları, kendilerine ait odasının olup olmaması, kendini içedönük ya da dışadönük olarak tanımlamaları, okul takımında yer alıp almamaları, spor kulübünde yer alıp almamaları, bir hafta içinde beden eğitimi dersi dışında ne sıklıkta fiziksel aktivite, egzersiz, oyun gibi etkinliklere katıldıkları, beden eğitimi ve oyunda en çok neye önem verdikleri, oyun türü tercihleri özelliklerine göre anlamlı fark olduğu bulunmuştur.10-12 yaş grubu öğrencilerin cesaretlerinde öğrencilerin; sahip oldukları kardeş sayısı, el ve ayak kullanma tercihleri özelliklerine göre anlamlı fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Oyun, Spor, Sosyal Duygusal Öğrenme, Cesaret. | |
dc.description.abstract | In this research, social emotional learning skills and courage of 10-12 year-old students according to their individual variables, physical education, game and sport participation were examined. The purpose of this research is to put forward the role of the features such as the students' gender and age, the number of siblings they have, whether they have pre-school education, having their own rooms or not, their choice of hand and foot use, identifying themselves as an introvert or extrovert, participating in a school team, taking part in sports club, how often they perform physical activities, exercises and games in a week apart from the physical education lesson, what they place importance the most in terms of physical education and games and their choice of game types on social emotional learning and courage. In addition, the correlation between social emotional learning and courage was also analyzed. Among the quantitative research methods, descriptive method was used and relational screening model was used as survey model in this study. The research population consisted of 10-12 year-old students in all primary and secondary schools of central district of Osmaniye Province in 2015-2016 school year. The sample was composed of 862 students in total; 464 (%53,8) of whom were females and 398 (%46,2) of whom were males from 3 primary and secondary schools which were selected as the sample group among all the primary and secondary schools in the central district through the multi-stage cluster sampling method.The data collection tools used in this research are as follows; Personal Information Form developed by the researcher was used to determine the personal characteristics of the students and their participation features in physical education and games; Social Emotional Learning Scale (SELS) was used to indicate the students' level of social emotional learning and Revised Version of Sport Courage Scale for Children (RSCS) was used to identify the courage of the students.The analysis of the research data was carried out with SPSS 15.0 software package. The techniques; Average, Median, Mode, Skewness, Kurtosis, Percentage, Frequency, Standard Deviation, Spearman-Brown Rank Correlation Coefficient, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, t tests for independent samples, one-way analysis of variance (ANOVA), Scheffe test, Games-Howell test and ordinal logistic regression were used for data analysis.The results of statistical analysis of the data acquired are as follows:It was determined that there was a positive and significant correlation between social emotional learning and courage in medium-level. Moreover, there were positive and significant relations between all the sub-dimensions of social emotional learning (responsible decision making, peer relationship, self-regulation) and courage (mastery/self-confidence, determination, assertiveness, venturesome, self-sacrifice/sacrifice behaviour).It could be inferred that the student's being an 11 year-old female, having a pre-school education, having her own room, identifying herself as an extrovert, participating in individual sports in the school team, engaging in activities such as physical activities, exercises and games every day apart from physical education lesson, playing cooperative games effected social emotional learning.It could be concluded that the student's being 12 years old, identifying herself/himself as an extrovert, participating in the team sports of any sports club, engaging in activities such as physical activities, exercises and games every day apart from physical education lesson, placing importance on winning or making progress during physical education lesson effected courage.Significant differences were found on social emotional learning of 10-12 year-old students in terms of gender, age, the number of siblings they have, whether having a pre-school education and having their own rooms, their choice of hand and foot use, identifying themselves as an introvert or extrovert, participating in a school team, taking part in sports club, how often they perform physical activities, exercises and games in a week apart from the physical education lesson, what they place importance the most in terms of physical education and games and their choice on types of games. No significant differences were found in 10-12 year-old students' social emotional learning with regard to the features of whether they participated in the school team or took part in a sports club.There were significant differences found on courage of 10-12 year-old students in terms of gender, age, whether having a pre-school education and having their own rooms, identifying themselves as an introvert or extrovert, whether participating in a school team and taking part in sports club, how often they perform physical activities, exercises and games in a week apart from the physical education lesson, what they place importance the most in terms of physical education and games and their choice on types of games. No significant differences were found in 10-12 year-old students' courage with regard to the number of siblings they have, their choice of hand and foot use.Keywords: Physical Education, Game, Sports, Social Emotional Learning, Courage. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10-12 yaş grubu öğrencilerin bireysel değişkenleri, beden eğitimi, oyun ve spor katılımlarına göre sosyal duygusal öğrenme becerileri ve cesaretleri | |
dc.title.alternative | Social emotional learning skills and courage of 10-12 year-old students according to their individual variables, physical education, game and sport participation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Children's games | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Social-emotional skills | |
dc.subject.ytm | Emotional learning | |
dc.subject.ytm | Social learning | |
dc.subject.ytm | Courage | |
dc.identifier.yokid | 10207491 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530523 | |
dc.description.pages | 396 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |