Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Ali
dc.contributor.authorDundar, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-05T08:48:56Z
dc.date.available2021-05-05T08:48:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/570108
dc.description.abstractBu çalışmada Elves tekniğinin 5. Sınıf öğrencilerin dinlemeye yönelik tutumlarına ve dinleme başarılarına etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışmada ön-test son-test deney ve kontrol gruplu deneme modelinden faydalanılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde beşinci sınıfa devam eden 40 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Deney ve kontrol gruplarında 20'şer öğrenci yer almıştır. Çalışmanın uygulama süreci haftalık dörder ders saatinden sekiz hafta sürmüştür. Deney grubunda toplam sekiz dinleme metni Elves tekniğine göre hazırlanan ders planları ile işlenmiş, kontrol grubunda ise aynı dinleme metinleri Türkçe Öğretim Programına göre işlenmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruptaki öğrencilere dinlemeye yönelik tutum ölçeği, dinlediğini anlama başarı testi uygulanmıştır. Çalışma sonunda elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 22 (Statistical Package for Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. İstatistiki yöntemler olarak grup içinde ön test-son test değişimlerinde bağımlı t testi kullanılırken gruplar arası karşılaştırmada bağımsız t testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır. Ayrıca betimsel istatistik olarak gruplara ait aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde ve frekans değerleri açıklanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilere göre deney grubundaki öğrencilerin dinlemeye yönelik tutumlarındaki ve dinleme başarılarındaki artış, kontrol grubuna göre belirgin oranda yüksek olmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında Elves tekniğinin öğrencilerin dinlemeye yönelik tutumlarını ve dinleme başarılarını geliştirdiği görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study the effects of Elves technique to fifth grade student's listening attitudes and their success have been analyzed. In this work pretest-posttest design and experimental group and control group design have been used. 40 students attending fifth grade at the second semester of the 2017-2018 educational term form the study group. Experimental and control groups each have 20 students. Implementation process of the study lasted eight weeks each one of which has 4 course hours. At the experimental group, 8 listening texts have been teached with lesson plans prepared in accordance with the Elves method. At the control group, the same listening texts have been teached in accordance with the Turkish Curriculum. Before and after the implementation process, students at each group took the attitude scale towards listening and the achievement test towards understanding what they have listened. At the end of the study, SPSS 22 (Statistical Package for Social Sciences) packaged software was used for the analyses of the quantitative data. As for the statistical methods; within the groups paired student t-test was used to measure pretest-posttest change, between-groups variance unpaired t-test and covariance analysis were used. Besides; as for the descriptive statistics arithmetic average, standard deviation, percent and frequency values belonged to each group were clarified. According to the data obtained from the research, the increase of the experimental group students' listening attitudes and listening successes was significantly higher than the control group students. In consideration of the result data, it seemed that Elves technique improved the students' listening attitudes and their listening skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleELVES tekniğinin 5. sınıf öğrencilerinin dinlemeye yönelik tutumlarına ve dinleme başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of ELVES technique to the students' listening attitudes and listening success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-16
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmELVES
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10193882
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526985
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess