Show simple item record

dc.contributor.advisorSerce, Erkan
dc.contributor.authorErtaş, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-05T08:48:42Z
dc.date.available2021-05-05T08:48:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/569980
dc.description.abstractBu çalışmanın birinci kısmında Tanzimat Dönemi'nden başlanarak Birinci TBMM'nin açılışına kadar yürütülen eğitim politikası üzerine yapılan tartışmalar ele alınmıştır. Bu dönemde aydınların ve devlet adamlarının eğitim ile ilgili görüşlerine toplu olarak değinilmiştir. Özellikle cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı üzerinde etkili olan Ziya Gökalp'in fikirlerine yer verilmiştir.İkinci kısımda ise Birinci TBMM'den Tevhid-i Tedrisat Kanununa kadar geçen süreçteki eğitim politikaları üzerine yapılan tartışmalar incelenmiştir. Bu tartışmalarda hem Atatürk'ün hem de Maarif Vekillerinin fikir ve görüşleri ile dönem basınında fikirlerini beyan eden aydınların ve TBMM'deki mebusların meclis kürsüsünden eğitimle ilgili yaptıkları konuşmalara yer verilmiştir.Son kısımda da Birinci TBMM'nin açılışından başlanarak Tevhid-i Tedrisat Kanunun ortaya çıkış süreci ve bu süreçte yapılan tartışmalar üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstractIn the first section of this study we focus on the discussions on education policy from the beginning of the First Reforms Period until opening of the First Turkish Grand National Assembly (TBMM). Opinions of intellectuals and statesmen of this period regarding education are mention in aggregate. Especially ideas of Ziya Gökalp, which had significant effects on the education concept of the republic period, are discussed in detail.In the second section discussions on education policy in the period from the First TBMM until the Law on Unification of Education are studied. In scope these discussions, ideas and opinions of both Ataturk and the Ministers of Education as well as opinions of intellectuals who gave statements on the press of the time, and speeches by Parliament Members of TBMM on the national assembly podium are accounted. In the final section we study the process leading to creation of the Law on Unification of Education starting from opening of the First TBMM and the discussions held in this process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOsmanlı`dan Cumhuriyet`e geçişte Türkiye`de eğitim tartışmaları (1920-1924)
dc.title.alternativeEducational debates in Turkey during the transition from the Ottoman to the republic (1920-1924)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-12
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation activities
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmTevhid-i Tedrisat Kanunu
dc.identifier.yokid10264781
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569525
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineYakınçağ Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess