1968`den günümüze sosyal bilgiler eğitiminde aile olgusunun sosyolojik bağlamda değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Türker, Hasan | |
dc.contributor.author | Çelikhisar, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:48:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:48:40Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/569961 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı aile olgusunun eğitim kurumu aracılığıyla öğrencilere nasıl aktarıldığını ortaya koymaktır. Bu çerçevede 1968 yılından günümüze Sosyal Bilgiler Ders kitapları incelenmiştir. Yapılan araştırmada Türk toplum yapısında aileye atfedilen değeri saptamaya ve dönemin sosyo-kültürel özelliklerini, ailenin işlenişi üzerinden açıklamaya çalışılmıştır. Bu çalışmada ilk olarak, aile kurumunun kavramsal çerçevesi ve sosyolojik boyutları ele alınmıştır. Eğitim kurumun aile kurumu ile ilişkisi tartışılmıştır. 1968 yılından günümüze Sosyal Bilgiler ders kitapları, dört tarihsel döneme ayrılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda aileye atfedilen değerin her dönem oldukça yüksek olduğu, dönemin sosyo-kültürel özelliklerinin aile olgusunun ders kitaplarındaki işlenişine yansıdığı görülmüştür. Ders kitaplarındaki bu inceleme, Türk toplum yapısı ile ilgili sosyolojik bir takım çözümlemeler yapılmasına olanak tanımıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal how the family phenomenon is transferred to students through the educational institution. In this context, Social Studies textbooks have been examined since 1968. In this study, it was tried to determine the value attributed to the family in the Turkish society structure and the socio-cultural characteristics of the period on the processing of the family. In this study, firstly, conceptual framework and sociological dimensions of family institution are discussed. The relationship between the educational institution and the family institution is discussed. Since 1968, the Social Studies textbooks have been analyzed in four historical periods. At the end of the research, it is observed that the value attributed to the family is quite high in every period, and the socio-cultural characteristics of the period are reflected in the textbook of the family phenomenon. This review in the textbooks allowed a number of sociological analyzes on Turkish society. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | 1968`den günümüze sosyal bilgiler eğitiminde aile olgusunun sosyolojik bağlamda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | A sociological assessment of the family concept in the social studies education from 1968 to the present | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271050 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 645254 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |