Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşan, Cenk
dc.contributor.authorOktay, Engin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:48:35Z
dc.date.available2021-05-05T08:48:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/569924
dc.description.abstractBu araştırma ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik ve matematikçiler hakkındaki inançlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Aydın İli Efeler İlçesi'nde bulunan Ahmet Şerife Sanlı Ortaokulunda öğrenim gören 33 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bir nitel araştırma deseni olan olgu bilimi deseni kullanılmıştır. 12 öğrenciyle görüşme yapılmış, 33 öğrenci ile fotoğraf etkinliği gerçekleştirilmiştir.Görüşmelerde 11 sorudan oluşan bir görüşme formu uygulanmış ve öğrencilerden hayal ettikleri bir matematikçiyi çizmeleri istenmiştir. Fotoğraf etkinliğinde tüm öğrencilerden matematikle ilgili olduğunu düşündükleri 10ar fotoğraf çekip getirmeleri istenmiştir. Fotoğraflar ortak bir havuzda birleştirilip öğrencilerden gruplar halinde 5er fotoğraf seçip bu fotoğrafları neden seçtiklerini not almaları istenmiştir.Araştırma sonucunda; öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları durumlardan içinde sayısal veri bulunan durumları matematik olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Matematikçileri ise içe kapanık, sosyal olmayan, zeki ve asabi insanlar olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the beliefs of 7th grade students about mathematics and mathematicians.The study was carried out with 33 students studying at Ahmet Şerife Sanlı Secondary School in Efeler District of Aydın Province in the 2018-2019 academic year. A qualitative research design, phenomenology, was used in the study. 12 students were interviewed and 33 students were photographed.During the interviews, a questionnaire consisting of 11 questions was applied and students were asked to draw a mathematician that they imagined. In the photo event, all students were asked to take 10 pictures of mathematics. The photographs were combined in a common pool and the students were asked to select 5 photos in groups and to take note of why they chose these photos.As a result of the research; It was found out that students perceived mathematical situations as situations in which they encountered in their daily lives. It is concluded that mathematicians perceive them as introvert, non-social, intelligent and aggressive people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik ve matematikçiler hakkındaki inançları
dc.title.alternativeThe beliefs of 7th grade students about mathematics and mathematicians
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10264456
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid645236
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess