6. sınıf görsel sanatlar dersinin kültürel miras konusunda çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Almelek İşman, Sibel | |
dc.contributor.author | Çoban, Ferah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:48:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:48:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/569907 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, `6. sınıf Görsel Sanatlar Dersinin Kültürel Miras Konusunda Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisini` incelemektir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenler için hazırladığı Görsel Sanatlar Kılavuzu'nda kültürel miras öğrenme alanı bulunmaktadır. Bu alan, tarihi eserleri, Anadolu'da yaşamış uygarlıkları öğrenciye tanıtarak öğrenciyi kültürel mirası koruma bilincine eriştirecek kazanımlar içermektedir. Kültürel miras konusunun hedeflerine ulaşmada çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğrenci başarısına etkisi üzerine araştırma yapılmıştır. Ülkemiz koşullarına uygun olarak geliştirilmiş sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik, uygulama gibi sanat disiplinlerini içeren öğretim yöntemi olan çok alanlı sanat eğitimi yöntemi ile öğrencilerin kendi kültürünü ve dünya sanatını tanıması, koruma bilinci geliştirmesi, sanatın ve güzelliğin doğasını anlaması ile birlikte el becerisini geliştirmesi hedeflenmektedir. Araştırmanın evrenini, Manisa ili, Akhisar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Ülkü Ortaokulu'nun 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise bu okulun 6/C ve 6/D sınıflarında okuyan toplam 60 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, deneysel yöntem kullanılmış olup, deneysel yöntemde kontrol gruplu ön test son test deseni uygulanmıştır. Okulun 6. sınıflarından random yöntemiyle belirlenmiş olan 2 şubeden biri deney grubunu diğeri ise, kontrol grubunu oluşturmuştur. Örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrol grubu öğrencilerine araştırmacının geliştirdiği kültürel miras başarı testi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda müze gezisi yapılmış ve çok alanlı sanat eğitimi yöntemi uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle ders işlenmiştir. Araştırma verileri, Kültürel Miras Başarı Testi ile toplanmış, verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre deneysel grupta anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine `the effect of 6th grade Visual Art Lesson Multi-Disciplinary Art Education Method about cultural heritage on student success`. There is a learning field of cultural heritage in the Visual Arts Guide published by the Ministry of National Education for teachers. This learning field contains learning outcomes that aim to bring students to a state of awareness of protecting cultural heritage by introducing civilazitons that have lived in Anatolia. The research was conducted, in achieving learning outcomes of cultural heritage, to identify the effect of the multi disciplinary art method on student success. Students are aimed to get familiar with their own country's culture and the world's art, develop protection awareness, understand the nautre of art and beauty, and improve handcraft skills with the multi disciplinary art method, an educational method that includes art disciplines such as art critics developed in accordance with our country's conditions, art history, aesthetics and applications. The population of the study consists of 6th grade students of Ülkü Secondary School, under district directorate of national education Akhisar, Manisa; and the sample consists of a total of 60 students in classes 6/C and 6/D. The research application was conducted in 2018/2019 academic year. Experimental method was used in this research. Control grouped pre-test and post- test pattern was applied in the experimental method. One of the two classes selected randomly among 6th grades of the school formed the control group, and the other formed the experimental group. Experiment and control groups that form the sample group were applied the cultural heritage achievement test prepared by the researcher as pre-test and post-test. A museum visit was conducted with the experimental group and multi disciplinary art education method was applied. In the control group, the course was taught in traditional teaching methods. The research data were collected with the cultural heritage achievement test, SPSS 17.0 package program was used for data analysis. Obtained data revealed meaningful difference in the experimental group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf görsel sanatlar dersinin kültürel miras konusunda çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the use of the multi-disciplinary arts education method in the 6th grade visual arts course cultural heritage unit on student achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10300626 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 593559 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |