Show simple item record

dc.contributor.advisorBumin, Birol
dc.contributor.authorGüvercin, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-05T08:46:59Z
dc.date.available2021-05-05T08:46:59Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/569422
dc.description.abstractSiyasal, sosyal ve ekonomik alanlarda olduğu gibi yönetsel alanda da etkisini yaygın olarak hissettirmeye başlayan küreselleşme, artan rekabetçi yapının etkisiyle kuvvetlenerek, işletmelerin yönetim tarzlarında değişikliklere gitmelerini, stratejik yönetim felsefesinin ön plana çıkmasını da beraberinde getirmiştir. Yönetsel anlamdaki bu yenilik ve dinamiklik işletmelere rekabet avantajı, yüksek getiri ve varlıklarını sürdürme gibi imkanlar sunarken, stratejik yönetim süreçlerini faaliyete geçiremeyen işletmeleri de yoğun rekabet ortamında yok olmakla tehdit etmektedir.Bu çalışmada öncelikle stratejik yönetim ve rekabet, kavramsal olarak ele alınmıştır. Daha sonra yoğun rekabetin yaşandığı ve karşılaştırma yapmaya imkan sağlamak açısından hem kamu hem de özel finansal aracı kurumlar olan bankalardan oluşmakta olan bankacılık sektöründe stratejik yönetim uygulamaları ve bu uygulamaların rekabetçi avantaj sağlama üzerindeki etkilerinin irdelenmesine yönelik olarak uygulamalı bir çalışma yapılmıştır. Son olarak elde edilen veriler yorumlanmış ve stratejik yönetimin rekabete etkilerinin hangi yönde olduğuna dair vurgulamalar yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Strateji, Stratejik Yönetim, Rekabet, Rekabet Stratejileri.
dc.description.abstractGlobalisation that causes it?s influence expansively in managerial area as is in political, social and economic area, by becoming more strong with ascending effect of competitive structure, constitutes management type changes in businesses and looms large the strategic management philosophy. This innovation and dynamism in managerial denotation lodges businesses competitive advantage, high yield and continuation being chance but also it threats the business which can not activate their strategic management processes.In this study, firstly, strategic management and competittion issues handled in conceptual context. Afterwards, an implementation performed in banking sector where consistent competition is standing and both public and private sector financial associations namely banks operates. The implementation? s aim is to examine the relationship between strategic management and competitive advantage. Finally, collected datas were annotated and the direction of the influence of strategic management on competitiveness was emphasised.Key Words: Strategy, Strategic Management, Competition, Competitive Strategy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabetçi stratejik yönetim ve rekabet edilebilirlik arasındaki köprü : Bankacılık sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeCompetitive strategic management and the cross over between competitiveness : An implementation in banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid306843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid218392
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess