Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyılmaz, Sevgi Gül
dc.contributor.authorErkan, Şule
dc.date.accessioned2021-05-05T08:45:01Z
dc.date.available2021-05-05T08:45:01Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/568857
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında, büyük oranda teokratik bir İslam Devleti yapısında Osmanlı İmparatorluğu'nun topraklarında yaşayan gayrimüslimler için uyguladığı yönetim politikasından ?Millet Sistemi-nden yola çıkılarak, laik bir hukuk devleti şeklindeki günümüz Türkiyesi'nde Fener Rum Patrikhanesi'nin doğrudan kendisine bağlı olarak Heybeliada Ruhban Okulu'nun Teoloji Yüksekokulu statüsünde yeniden açılması ile ilgili talepleri incelenmiştir.Çalışmada, Türkiye'nin başta Avrupa Birliği ilişkileri ve ABD ile diyalogları bağlamında güncel siyasî konjonktür ve adeta uluslararası bir görünüm kazandırılmak istenen ancak Türkiye'nin kendi iç kurumu olan Patrikhane ve Heybeliada Ruhban Okulu'nun durumu, Lozan Antlaşması ve pozitif Türk hukuk normları temel alınarak değerlendirilmiştir.Lozan Antlaşması, I.Dünya Savaşı sonunda tarihe karışan Osmanlı İmparatorluğu'ndan sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin uluslararası platformda tanındığı ve tescil edildiği en önemli belgedir. Çalışmada, Lozan Antlaşması'nda doğrudan yer almamakla birlikte, Konferans tutanakları ve Antlaşma'daki ?Azınlıkların Korunması? ile ilgili genel düzenlemelerden yola çıkılarak Patrikhane'nin bugünkü statüsü ve Ruhban Okulu'nun yeniden açılması ile ilgili imkan ve ihtimaller aydınlatılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak meselenin Türkiye açısından, Türkiye'nin diğer iç meselelerinde de olduğu gibi, başta Anayasa olmak üzere, kendi mevzuatından yola çıkarak sonuçlandırılması gereken ?içsel ve güncel bir konu başlığı? olduğu vurgulanmaktadır.Anahtar Sözcükler1. Millet Sistemi2. Patrikhane3. Ruhban Okulu4. Lozan5. Azınlıklar
dc.description.abstractThis study has evaluated demands on reopening of Halki Seminary as directly dependent on Greek Orthodox Patriarchate with ?Theology College? status in our modern-day Turkey which is a secular legal state considering management policy ? Nation System - of Ottoman Empire which is a substantially theocratic Islam State towards non ? Muslims maintaining on its soils .Furthermore, the condition of Patriarchate and Halki Seminary of which perspectives are tried to be made virtually international with influence of current political business cycles in the context of USA and EU Relations but they are internal institutions of Turkey has been evaluated basing Treaty of Lausanne and positive law norms in this study.Treaty of Lausanne is an important document by which The Republic of Turkey, found after Ottoman Empire which as dead as a dodo after I. World War ? was recognized in international platform and registered. Within the concept of study, current status of Patriarchate and facilities and possibilities of reopening Halki Seminary were tried to be enlightened by taking conference records and general legal regulations in Agreement related with the Protection of Minorities as a starting point since these issues are included in Treaty of Lausanne directly.As a conclusion , it is emphasized that this issue is an ?internal and current subject? and should be concluded for Turkey basing especially Constitutional Law and Turkish Internal Legislation like in Turkey?s other internal problems .Key words1. Nation System2. Patriarchate3. Halki Seminary4. Lausanne5. Minoritiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleLozan Antlaşması`nda yer alan düzenlemeler kapsamında Heybeliada Ruhban Okulu ve günümüze yansımaları
dc.title.alternativeHalki seminary and its reflections to nowadays within the scope of regulations in treaty of Lausanne
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLausanne Treaty
dc.subject.ytmHeybeliada Priest School
dc.subject.ytmMinorities
dc.subject.ytmMinority rights
dc.subject.ytmNon muslem
dc.identifier.yokid356599
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257747
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineGenel Kamu Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess