Show simple item record

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorIlgaz Sümer, Selay
dc.date.accessioned2021-05-05T08:42:18Z
dc.date.available2021-05-05T08:42:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/568113
dc.description.abstractİşletmelerin uluslararası pazarlara ürün sunmada tercih ettikleri dış pazara giriş yöntemlerinden birisi ihracattır. Özellikle son yıllarda işletmelerin karşı karşıya kalmış oldukları kolaylıklar ile ihracat faaliyetleri daha da yoğun bir hale gelmiştir. İşletmeler, ihracatta başarılı olabilmek için kendi aralarında ciddi bir rekabet içerisine girmişlerdir. Bunun için de, hedef aldıkları pazarın istek ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak olan ürünleri üretebilmek için çaba göstermektedirler. Hedef alınmış olan pazarın psikolojik mesafesi pazarlama stratejilerine yönelik kararların verilmesinde oldukça belirleyici olmaktadır. Yöneticiler ihracat yapmak için seçmiş oldukları pazarın yakınlığına ve uzaklığına göre pazarlama stratejilerinde birtakım düzenlemeler yapmaktadırlar. Bu çalışmanın temel amacı, psikolojik mesafe ile ürün stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkartmaktır. Bunun için de, Türkiye'deki şekerli ve çikolatalı mamuller alanında ihracat yapmakta olan işletmeler üzerinde ampirik bir çalışma yapılmıştır. Çalışmada yer alan işletmelerin iletişim bilgileri İGEME'den temin edilmiştir. Çalışmada veriler anket yolu ile toplanmıştır. Soru formlarının işletme sahibi/işletmenin uluslararası pazarlama faaliyetlerinden sorumlu olan yöneticisi tarafından doldurulması istenmiştir. Anketler elektronik posta aracılığı ile işletmelere gönderilmiştir. 164 işletmeden tam olarak cevap alınabilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, psikolojik mesafenin ürün stratejileri üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractExport is one of the preferred ways for the firms in entering foreign markets to present their products. Especially in recent years, export activities become much more intensive due to the conveniences confronted by the firms. They find themselves in a serious competition to be succeeded in export activities. Hence, they are trying to be able to produce the products that satisfy the wants and the needs of the target market in a best way. Psychic distance of the target market from the home market, is substantially determining in making decisions on product strategies. Managers are making some adjustments in marketing strategies according to the distance of the market. The main aim of this study is to reveal the relationship between the psychic distance and product strategies. Thus, an empirical research was carried out on the Turkish exporting firms in the area of sugary and chocolate products. The contact information of the firms was provided from Export Promotion Center of Turkey. The data were collected by survey technique in the study. It was requested to fill the questionnaires by the owners of the firms/managers responsible for the international marketing operations of the firm. Surveys were sent to the respondents by electronic mail. The surveys were responded fully by 164 firms. At the end of the study, it was concluded that psychic distance has an influence on the product strategies of the firm.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada psikolojik mesafe ve ürün stratejileri arasındaki ilişki: Ampirik bir değerlendirme
dc.title.alternativeRelationship between the psychic distance and product strategies in international marketing: An empirical assessment
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmProduct strategy
dc.subject.ytmPsychological distance
dc.identifier.yokid401663
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280227
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess