Show simple item record

dc.contributor.advisorGölönü, Sirel
dc.contributor.authorKalin, Gülşah
dc.date.accessioned2021-05-05T08:41:57Z
dc.date.available2021-05-05T08:41:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/568015
dc.description.abstractBu çalışma özel dershane olan Ankara, Çözüm Dergisi Dershanesi (ÇDD) Halkla ilişkiler faaliyetlerini irdelemek için hazırlanmıştır. Bu amaçla kurum içi, kurum dışı halkla ilişkiler faaliyetleri ortaya konmuştur, bu faaliyetlerin kimler tarafından yapıldığı tespit edilmiştir ve yapılan faaliyetlerden hangisi ya da hangilerinin hedef kitle üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Niteliksel bir tasarıma sahip olan bu çalışmada, tarihsel analiz ve literatür taraması yöntemi uygulanmış; katılımlı gözlem yapılmış ayrıca özel dershaneler ve halkla ilişkiler üzerine yazılmış pek çok kitap, makale, dergi incelenmiş ve ÇDD kurum anketleri ile dökümanlarından faydalanılmıştır.Dolayısıyla bu çalışmada halkla ilişkilerin Dünya'da ve Türkiye'de tarihsel gelişimine yer verilmiş, özel öğretim kurumlarının tarihsel süreç içerisinde geçirdiği evrelere değinilmiştir. Bunun yanı sıra olarak Türkiye'de özel dershanelerin doğuşu ve gelişimine yer verilmiştir. Ayrıca ayrıntılı olarak Çözüm Dergisi Dershanesi eğitim-öğretimi, fiziksel yapısı ve halkla ilişkiler faaliyetleri açıklanmıştır. Bu çalışma sonucunda Ankara, Çözüm Dergisi Dershanesi şubeleri düşünüldüğünde halkla ilişkiler faaliyetleri yapılırken ticari kimliklerini ön planda tutarak yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca gözlemler neticesinde ve kurum anket sonuçlarına baktığımızda ÇDD'nin halkla ilişkiler faaliyetlerinin hedef kitle üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this work the private classrooms of Ankara, Journal of Solution Private Institution (CDD) has been prepared to examine the activities of public relations. To this end, internal, external public relations activities have been in, these activities have been identified and the activities done by whom, what or which ones were found to be effective on the target audience. A qualitative design, the study applied a qualitative method of historical analysis and literature review, participatory observation was conducted and many books written on private courses and public relations, article, read a magazine examined and CDD surveys and the institution was consulted.Therefore, in this study, given the historical development of public relations in the world and in Turkey, private educational institutions in the process of historical milestones that have been mentioned. In addition, the birth and development of private tutoring in Turkey are given. In addition, as detailed classroom education, Journal of Business, described the physical structure, and public relations activities. Ankara as a result of this study, Journal of Solution classroom branches when considering the public relations activities tuturak were to the forefront of commercial identity. Also look at the CCD's observations as a result of the survey results and corporate public relations activities were found to be effective on the target audienceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÖzel dershanelerin halkla ilişkiler faaliyetleri: Ankara, Çözüm Dergisi Dershanesi örneğinde
dc.title.alternativeActivities of private tutoring public relations: Ankara, solution to the case of classroom magazine
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCommunication means
dc.identifier.yokid412910
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298246
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess