Show simple item record

dc.contributor.advisorTolon, Metehan
dc.contributor.authorSapmaz, Emel
dc.date.accessioned2021-05-05T08:40:12Z
dc.date.available2021-05-05T08:40:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/567529
dc.description.abstractGünümüzde yoğun olarak yaşanan rekabet, tüketici eğilimlerindeki değişimler ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler nedeniyle firmalar ürün ve hizmetlerini daha etkili ve verimli bir şekilde pazarlamak için yeni yollar aramaya başlamışlardır. Geleneksel reklam anlayışının tüketiciler üzerinde etkisini yitirmesi üzerine pazarlama uygulayıcıları, mesajlarını tüketicileriyle buluşturacak alternatif mecralar arayışına girmişlerdir. Tezin konusunu oluşturan ürün yerleştirme kavramı da bu yeni mecralardan biridir. Ürünlerin sinema filmleri, televizyon programları, müzik klipleri, kitaplar ve bilgisayar oyunlarına yerleştirilmesi anlamına gelen ürün yerleştirme tüketiciye ulaşmanın yeni ve yaratıcı yolu olarak karşımıza çıkmaktadır.Tez kapsamında, televizyon programlarında ürün yerleştirmeye ilişkin genel tutumlar, farklı ürün kategorilerinin televizyon programlarına yerleştirilmesinin kabul edilebilirliği Ankara'daki üç üniversitenin öğrencilerinden oluşan bir örneklem üzerinde araştırılmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler:1.Ürün Yerleştirme,2.Pazarlama3.İletişimi4.TV Programları
dc.description.abstractDue to todays hightened competition, changes in consumer desires and developments in communication technology, companies are seeking more effective and productive methods for marketing their products and services. Because the traditional advertisement approach has lost its effect on customers, marketers seek for alternative channels in order to match up the consumers with their messages. The concept product placement which comprises of Thesis is the one of these new mediums. Product placement which mean to put products in movies, television pragrammes, music videos, novels and computer games a new and creative way to reach to consumers.In this Thesis, the general attitudes towards the product placements in television programs and the acceptability of placement of different product categories were tried to be examined on a sample which is composed of undergraduate students three university in Ankara.Key Words:1.Product Placement,2.Marketing3.Communication4.Tv Programsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişimi aracı olarak ürün yerleştirme ve televizyon programları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeAs an integrated marketing communication tool for product placement and a research on television programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProduct placement
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.identifier.yokid465598
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331226
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess