Venedikt Yerofeyev`in Moskova-Petuşki eserinde anlatım sanatı
dc.contributor.advisor | Kaşoğlu, Ayla | |
dc.contributor.author | Alpay, Orçun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:39:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:39:17Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/567275 | |
dc.description.abstract | Çalışmamızda Moskova-Petuşki adlı eserin anlatım sanatı incelenmiştir. Postmodern bir eser olarak kabul edilen poemanın anlatım sanatını incelemeden önce, postmodernizm kavramının kökeni ve tanımı yapılarak Rusya'daki postmodern edebiyatın gelişim süreci açıklanmıştır. Kavram tanımının ve gelişim sürecinin açıklandığı birinci bölümde eserin neden postmodern bir eser olarak kabul edildiği konusuna açıklık kazandırılmıştır. İkinci bölümde ise edebi bir tür olarak poema ve onun genel çizgileri belirtilerek eserdeki postmodern öğeler örneklerle gösterilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde ise eserin anlatım sanatı, üslubu ve anlatım tekniği postmodern edebiyatın anlatım özellikleri çerçevesinde ele alınarak ortaya konmuştur. Moskova-Petuşki eseri, temelde otobiyografik bir yapıya sahip olmasına rağmen, zastoy olarak adlandırılan dönem Rusya'sındaki toplumsal olayları ve Sovyet halkını zengin edebi ve kültürel alt yapı çerçevesinde başarıyla yansıtan bir eserdir. Yazarın kendi kişiliğinin bir yansıması olan Veniçka karakteri ile okuyucuya öz yaşam hikayesi postmodern ironi ile sunulmuştur.Anahtar Sözcükler 1. Postmodernizm 2. Moskova 3. Sovyet 4. Yolculuk 5. Alkol | |
dc.description.abstract | In this thesis study, narration art of the literal work `Moscow to the End of the Line` is examined. Before analysing narration art of the poema which is accepted as a postmodern work, the origin and the definition of notion `postmodern`, the development process of postmodern literature in Russia are clarified. In the first part, which are explained notion and improving process, it is clarified why this literal work is postmodern. In the second part, poema as a literary genre and its general properties are indicated and postmodern elements in the literal work are shown with examples. In the third part, narrative art, genre and technique of the work are revealed within the context of narrative properties of postmodern literature.Although `Moscow to the End of the Line` has an autobiographical structure basically, it's a work of zastoi period which reflects successfully the social events in Russia and the Soviet people within the framework of rich literary and cultural substructure. With the character Venichka which is a reflection of the author's own personality, the work presents a biography with a postmodern irony. Key Words 1. Postmodernism2. Moscow3. Soviet4. Journey5. Alcohol | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Venedikt Yerofeyev`in Moskova-Petuşki eserinde anlatım sanatı | |
dc.title.alternative | The art of narration in Venedikt Yerofeev's Work Moscow to the end of the line | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rus Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10024581 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358565 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Rus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |