Show simple item record

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorGenç, Buket
dc.date.accessioned2021-05-05T08:38:43Z
dc.date.available2021-05-05T08:38:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/567117
dc.description.abstract`Banka birleşmelerinin pazarlama faaliyetleri üzerine etkisi ve örnek bir uygulama` adlı bu çalışmada, banka birleşmeleri ve süreci açıklanmış, banka birleşmelerinin nedenleri ve sonuçları ortaya konularak Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. ile Koçbank A.Ş. birleşmesi değerlendirilmiştir. Bu çalışmada amaçlanan banka birleşmelerini Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. ile Koçbank A.Ş. bazında inceleyip pazarlama faaliyetleri üzerine etkisi kapsamında değerlendirmektir.Son yıllarda yaşanan siyasi, ekonomik ve teknolojik gelişmeler dünyayı küresel bir pazar haline getirmiştir. Finansal hizmetler sektörü de bu gelişmelerden etkilenmiş, yeniden yapılanma sürecine girmiştir. Bankalar ise yeniden yapılanma sürecinde çeşitli stratejiler ile ayakta durmaya çalışmışlardır. Artan rekabet, yeni pazarlara girme isteği bu süreçte bankaları birleşme yoluna sevk etmiştir. Dünya'da ve Türkiye'de banka birleşmeleri küresel krizin de etkisi ile artmaya başlamıştır. Küresel krizin yanı sıra çeşitli amaç ve nedenler de bankaları birleşmeye zorlamaktadır. Türkiye' de gerçekleştirilen birleşmelerin büyük bir çoğunluğu zorunluluktan meydana gelse de Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. ile Koçbank A.Ş.' nin birleşmesi gönüllü olarak gerçekleşmiştir. Bu birleşme ile pazarda büyümek, güçlü bir konuma sahip olmak amaçlanmıştır. Aynı zamanda pazarlama faaliyetleri açısından incelendiğinde başarılı bir birleşme örneği olarak karşımıza çıkmaktadır.Anahtar sözcükler:1.Banka birleşmeleri2.Pazarlama3.Pazarlama faaliyetleri4.Yapı Kredi Bankası5.Koçbank
dc.description.abstractIn the following study called `The Effect of Bank Mergers on Marketing Activities and An Application Sample`, bank mergers and process was explained, and the bank merger of Yapı Kredi Bank and Koçbank was evaluated by examining the reasons and the results of bank merger. The aim of this study is to evaluate the bank mergers issue based on Yapı Kredi Bank and Koçbank with the effect of marketing activities approach.In recent years, the political, economic, and technological developments have made the world a global market. The financial services sector is also affected by these developments and has entered a restructuring process. Banks have tried to stand with a variety of strategies in the process of restructuring. Increased competition, enter new markets have led us to the path of the bank mergers in this process the request. Both in the world and Turkey began to increase bank mergers with the impact of the global financial crisis. As well as the global crisis, various purposes and reasons forcing banks to merge. In Turkey, even if the vast majority of mergers took place of necessity, the merger of Yapı Kredi and Koçbank took place on a voluntary basis. With this merger is to grow to market and intended to be in a strong position. It is also examined in terms of marketing activities, it appears to be an example of a successful merger.Key words:1.Bank mergers2.Marketing3.Marketing activities4.Yapı Kredi Bank5.Koçbanken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBanka birleşmelerinin pazarlama faaliyetleri üzerine etkisi ve örnek bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of bank mergers on marketing activities and an application example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBank mergers
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmBank marketing
dc.subject.ytmYapı Kredi Bank
dc.subject.ytmKoçbank
dc.identifier.yokid10029840
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358721
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess