Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Fatma Ahsen
dc.contributor.authorAlev, Eda
dc.date.accessioned2021-05-05T08:38:27Z
dc.date.available2021-05-05T08:38:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/567041
dc.description.abstractHalkbilimi alanında yapılan çalışmalar neticesinde ortaya çıkan bağlamsal kuram, anlatım ortamının metni doğrudan etkilediğini göstermiştir. Bu tezde geçmişten günümüze âşık şiirinin icrâ edildiği geleneksel mekânların yanında, değişen zaman ve mekân algısı neticesinde ortaya çıkan sosyal medya kavramı âşık şiiri bağlamında incelenmiştir. Çalışmada, sözlü kültür ortamından yazılı kültüre, sonrasında radyo ve televizyon kullanımından elektronik kültür ortamına geçiş sürecinde ortaya çıkan merkezlerin âşık tarzı kültür geleneğini etkileyiş biçimleri örneklerle açıklanmış, son dönemin popüler paylaşım siteleri Youtube ve Facebook âşık edebiyatı bağlamında sorgulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bir taraftan geleneksel kültür ortamlarının değişerek ve dönüşerek devam ettiği, diğer taraftan teknolojik gelişmeler neticesinde yeni icrâ merkezlerinin ortaya çıkarak, âşık şiirinin elektronik ortamda da üretilip yayıldığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Âşık, anlatım ortamı, sözlü kültür, yazılı kültür, elektronik kültür, facebook, youtube.
dc.description.abstractContextual theory showed that environmental factors directly affected the text. In this thesis, the traditional bard poetry's context was studied and social media that associated with the change of time and space was examined. In this study, contextual changes that from oral culture to written culture and from radio/television to electronic culture have been explained with examples and popular web sites Youtube and Facebook have been questioned by bardship tradition. This study has shown that traditional context is still continues with change, on the other hand bardship tradition is producing and spreading via new context, electronic media.Keywords: Bard, expression media, oral culture, writing culture, elektronic culture, Youtube, Facebook.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleÂşık kahvehanelerinden sosyal paylaşım sitelerine âşıklık geleneği
dc.title.alternativeFrom bard cafes to social networking sites bardship tradition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMinstrel tradition
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmLove poetry
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmYouTube
dc.subject.ytmCulture
dc.identifier.yokid10048736
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376394
dc.description.pages356
dc.publisher.disciplineTürk Halk Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess