Show simple item record

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorYumuşak, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-05T08:36:10Z
dc.date.available2021-05-05T08:36:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566409
dc.description.abstractÇalışma kapsamında Hunt ve Morgan (1995) tarafından geliştirilen aynı zamanda Kaynak Temelli Yaklaşımın temelini oluşturan Rekabetin Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi açıklanmıştır. İşletme için bir kaynak olan pazar oryantasyonu ele alınmış ve karşılaştırmalı üstünlük yaratıp yaratmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın amacı pazar oryantasyonu ile üstün finansal performans arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Örneklem, Türkiye'de sanayi bakımından öne çıkmış üç il içinden 302 işletmeye ulaşılmıştır. Araştırma yöntemi olarak açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Sonuç olarak pazar oryantasyonunun işletme için üstün finansal performans yarattığına böylece işletmeye karşılaştırmalı üstünlük sağladığına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, Comparative Advantage Theory of Competition which is developed by Hunt and Morgan (1995), and also is the basis of resource based view is explained. Market orientation as a resource for businesses is discussed and whether the market orientation creates superior financial performance is explored. The purpose of the study is to explore the relationship between market orientation and superior financial performance. Our sample size consists of 302 businesses which are prominent in their industries and placed in three cities in Turkey. Exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and structrual equation modelling are used as the research method. Consequently, it is found that market orientation creates a superior financial performance for the business and thus it provides comparative advantage to the businessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabetin karşılaştırmalı üstünlükler teorisi ve rekabet araçları
dc.title.alternativeComparative advantage theory of competiton and competition tools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmMarket orientation
dc.subject.ytmFinancial performance
dc.subject.ytmFactor analysis
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmComparative advantages
dc.identifier.yokid10104190
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423677
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess