Meslek liselerinde öğrencilerin rekreasyonel etkinliklere katılım düzeyleri ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma: Tokat ili örneği
dc.contributor.advisor | Sevin, Halise Dilek | |
dc.contributor.author | Özil, Levent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:35:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:35:32Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566230 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; meslek liselerinde öğrencilerin rekreasyon faaliyetlerine katılım düzeylerinin akademik başarıları üzerindeki etkilerini inceleyerek rekreasyon kavramının öğrenciler üzerindeki yansımalarının görülmesi ve akademik başarılarında etkili olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmada uygulanan yöntem betimsel araştırma yöntemidir. Betimsel araştırmada amaç, eldeki problemi, bu problemle ilgili durumları, değişkenleri ve değişkenler arasındaki ilişkileri tanımlayarak bir konudaki mevcut durumu araştırmak ve ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Tokat il genelinden 40 meslek lisesinin son sınıflarından 363 adet öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anket formu 4 bölümden oluşmaktadır, birinci bölüm demografik değişkenler ikinci bölümde akademik başarı değerlendirme ölçeği, üçüncü bölümde rekreasyon aktiviteleri okul imkanları likert ölçeği, dördüncü bölümde ise rekreasyon aktivitelerine katılım sıklıkları ölçeği bulunmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Bu analizler araştırma ekseninde alınan öğrenciler hakkında bilgi sağlanması amacıyla anketin birinci bölümünde bulunan sosyo-ekonomik sorulara ait frekans dağılımları kullanılmıştır. Daha sonraki bölümde öğrencilerin herbir dersteki başarı puanı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki ve farklılık incelenmiştir. Öğrencilerin ders notları ortalamalarına normallik testi uygulanmış ve değişkenlerin normal dağılımdan gelmediği gözlemlenmiştir. Öğrencilerin demografik özellikleriyle akademik başarı puanları arasındaki farklılığı incelemek için mann-Whitney U testi ve Kruskal-Walllis Testi, ilişkiyi incelemek için spearman's rho testi uygulanmıştır. Öğrencilerin akademik başarıları ve rekreasyonel aktivitelere katılım sıklıkları arasındaki ilişkiyi incelemek için spearman's rho testi uygulanmıştır. Öğrencilerin üçüncü bölümdeki imkân yeterliliği anketine verdiği cevaplardan hesaplanan puanlar yeni bir değişken oluşturmuş ve bu yeni değişken için normallik testleri uygulanmıştır. İlgili değişkenlerin normal dağılımdan gelmediği görülmüştür. Bu sonuç neticesinde öğrencilerin akademik başarı puanları ile okullarındaki imkânların yeterliliği hakkındaki görüşleri arasındaki ilişkiyi incelemek için spearman's rho testi uygulanmıştır. Uygulanan istatistikî testlerde güven düzeyi α=.05 olarak esas alınmıştır ve hipotezler α=.05 güven düzeyinde test edilmiştir. Çalışmada kullanılan istatistikî analizler için SPPS 21 for Windows paket programı kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler : Rekreasyon, Meslek Lisesi, Öğrenci, Akademik Başarı | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to be seen the reflections of the recreation concept on vocational high school students and to investigate whether three is an impact on their academic achievement by examining the impact on the academic achievement of the students level of participation in recreational activities.The method of the research is descriptive. The aim of descriptive research is describe the problem, the situations about the problem, variables and the correlations between variables and investigate and reveal an existing case. The population of the research is 363 senior students from 40 vocational high schools from Tokat province. The data collection technique of the research is questionnaire. The questionnaire consists of 4 sections; the first section is demographic variables, the second section contains academic achievement evaluation scale, the third part contains school opportunities of recreational activities likert scale and the fourth part includes frequency scale of participation to recreational activities. The data acquired in the research are subjected to statistical analyses. In these analyses, frequency distributions regarding the social economic questions in the first part of the questionnaire which aim to gather information about the students in the research range are used. In the later parts, the correlation and discrepancy between the success grade from each lesson and demographic features is investigated. Normality test is applied to the students' grade point average and it is observed that variables don't come from normal distribution. Mann Whitney U and Kruskal-Wallis tests are applied to investigate the discrepancy and Spearman's Rho test is applied to investigate the relation between the demographic features of students and academic achievement scores. Spearman's Rho test is applied to investigate the relation between the academic achievements of students and the frequency of participation to the recreational activities. The scores gathered from the answers of the students in the third part, the sufficiency of opportunities questionnaire, make up a new variable and normality tests are applied to this new variable. It is seen that related variables don't come from normal distribution. As a result, Spearman's Rho test is applied to investigate the relation between the students' academic achievement scores and their opinions about the efficiency of opportunities of their schools. Confidence level of the statistical test is accepted as α=.05 and hypotheses are tested according to α=.05 confidence level. SPSS 21 for Windows packaged software is used for the statistical analyses in the research.Keywords : Recreation, Vocational High School, Academic Achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Meslek liselerinde öğrencilerin rekreasyonel etkinliklere katılım düzeyleri ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma: Tokat ili örneği | |
dc.title.alternative | A research to find out the correlation between the vocational high school students' participation levels to recreational activities and their academic achievement: Tokat province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rekreasyon Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Recreational activities | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Tokat | |
dc.identifier.yokid | 10129146 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 462188 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Rekreasyon Yönetimi Bilim Dalı |