Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkıbay, Sanem
dc.contributor.authorGenç, Ceren
dc.date.accessioned2021-05-05T08:34:53Z
dc.date.available2021-05-05T08:34:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566064
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Türkiye'de üç boyutlu marka tescilinin incelenmesi ve bu süreçte yaşanan sorunların belirlenerek öneriler geliştirilmesidir. Çalışmada yeni nesil markalar olarak tasarım markaları ve üç boyutlu markaların tescil uygulamaları ve hukuki nedenlerle Fikri ve Sınaî Haklar Hukuk Mahkemesi'ne açılan üç boyutlu marka davaları incelenerek sorunların ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, markaların tescillenmeye başladığı 1995 yılından 2016 yılına kadar Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiş 323 üç boyutlu markanın 556 sayılı Markaların Korunması Kanun Hükmünde Kararname'ye uygunluğu bağlamında analiz edilmiştir. Araştırma sonunda üç boyutlu tasarım, üç boyutlu şekil ve üç boyutlu marka kavramlarının yeterli düzeyde bilinmediği, başvuru sahiplerinin üç boyutlu markanın ayırt edici özelliklerini ve Nice sınıflandırma kodlarının alt başlıklarını yeterli derecede bilmedikleri tespit edilmiştir. Üç boyutlu markalar ve tasarım markaları hakkında Fikri ve Sınaî Haklar Mahkemesinde görülen davalar incelendiğinde, daha önce tescil edilmiş tanınmış markaların benzerlik veya ayırt edicilik niteliklerinin yetersizliğinden ve markaların şekil itibariyle ayırt edicilik sınırlarının doğru belirtilmemesinden kaynaklanan sorunlar olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractObjective of this work is to examine the three-dimensional brands registration in Turkey and to identify the problems experienced in this process and to develop suggestions. In this study was to examine the three-dimensional brands lawsuits filed by the Intellectual and Industrial Property Rights Court for registration of design brands and three-dimensional brands as new generation brands and for legal reasons. For this purpose, the 323 three dimensional brands which have been registered by Turkish Patent Institute from the year 1995 when brands started to be registered to the year 2016 are have been analyzed in the context of the Decree-Law Number 556 on the Protection of Trademarks in conformity with the provisions thereof. At the and of the research, insufficiency on the knowledge regarding the concepts of three dimensional design, three dimensional shape and three dimensional brands; the characteristics of three dimensional brands and the subtopics of Nice classification codes are not, sufficiently known by the applicants have been detected. To bring an action against three dimensional brands and design brands, Intellectual and Industrial Property Rights Court have been litigated. Whenever the cases seen in court are examined, problems arising from the insufficiency of the similarity or distinctiveness qualities of brands registered before, and well-know and ,the distinctiveness borders of brands which are not exactly, specified are drawn attention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUlusal ve uluslararası pazarlarda tasarım markaları ve üç boyutlu markaların hukuki açıdan incelenmesi
dc.title.alternativeLegal analysis of design brands and three-dimensional brands in national and international markets
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-02
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDesign elements
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmMarking
dc.subject.ytmInternational markets
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmThree dimensional trademark
dc.subject.ytmCompliance with laws
dc.subject.ytmLegal aspects
dc.subject.ytmRegitration of trademark
dc.subject.ytmInternational trade marks
dc.identifier.yokid10158708
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483110
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineUluslararası İşletmecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess