Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Uğur
dc.contributor.authorHüküm, Müzeyyen
dc.date.accessioned2021-05-05T08:32:38Z
dc.date.available2021-05-05T08:32:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/565478
dc.description.abstract`19. Yüzyıl Sonu ve 20. Yüzyılın Başlarında Ankara Vilayetinde Eğitim` isimli çalışmamızda Ankara Vilayeti ve dâhilindeki Kayseri, Kırşehir, Çorum ve Yozgad sancaklarındaki eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmamız 5 bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmı olan birinci bölümde, modernleşme sürecinde Osmanlı Devleti'nin eğitim alanındaki gelişmelerine yer verilmiştir. İkinci bölümde, Ankara Vilayeti Maârif İdaresi başlığı altında genel olarak vilayetin eğitim teşkilatı ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, Ankara Vilayetinde bulunan idâdî, rüşdiye ve sıbyan mektepleri ile vilayetteki gayrimüslim ve yabancı okullar hakkında istatistikî bilgiler sunulmuştur. Dördüncü bölümde ise, Ankara Vilayetinde faaliyet gösteren diğer eğitim kurumları; medreseler, Ankara Numune Tarlası ve Ağıl Mektebi (Çoban Mektebi) ile vilayette bulunan matbaa ve kütüphaneler ele alınmıştır. Son bölüm olan sonuç kısmında ise belirtilen tarihlerde Ankara Vilayetindeki eğitim faaliyetleri genel olarak değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractEducational activities in the Province of Ankara and its attached sanjaks of Kayseri, Kırşehir, Çorum and Yozgad are examined in the study titled `Education in the Province of Ankara in the Late 19th Century and Early 20th Century`. This study consists of 5 parts. The introduction part includes the developments in the field of education in the Ottoman State during the modernization era. The second part deals with the educational organization of the province under the title of Ankara Province Education Administration. The third part contains statistical information concerning high schools (idadi), junior high schools (rüşdiye) and infants' schools (sıbyan), non-Muslim and foreign schools in the Province of Ankara. In the fourth part other education institutions, madrasahs, Ankara Model Field and Shepherd School, printing houses and libraries in the Province of Ankara are handled. In the conclusion part educational activities in the Province of Ankara during the mentioned period are generally evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.title19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başlarında Ankara vilayetinde eğitim
dc.title.alternativeEducation in the province of Ankara in the late 19th century and early 20th century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-09
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmEducation activities
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytm19. century
dc.subject.ytm20. century
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid10204097
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511310
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineYakınçağ Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess