Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Selda
dc.contributor.authorParlak, Mete Ogün
dc.date.accessioned2021-05-05T08:31:11Z
dc.date.available2021-05-05T08:31:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/565113
dc.description.abstractİletişim ve bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, insan yaşamına dair pek çokalanda olduğu gibi habercilik nosyonunda ve gazetecilik pratiklerinde de belirlidönüşümleri beraberinde getirmiştir. Geleneksel nitelikte kullanılan iletişim kanallarınagöre daha hızlı, bütünleşik, etkileşime açık ve kullanımı kolay bir yapıda karşımıza çıkaninternet tabanlı teknolojiler, hem araçsal bir perspektifte toplumsal bilginin taşıyıcısı hemde bilginin üretiminin gerçekleştiği mekan olarak gelişimini sürdürmektedir. Bu çalışmadaTwitter özelinde internetin, haber üretimi için en önemli hammaddesi `bilgi` olangazeteciler ve gazetecilik mesleğine olan dönüştürücü etkisi, `Yeni Medya ve HaberciliğinDönüşümü: Gazetecilik Mecrası Olarak Twitter` başlığı adı altında dört bölüm halinde elealınmıştır. Çalışmada, internetin uygulama alanlarından biri olan sosyal medyanın,gazetecinin haber üretim pratiklerindeki yeri ve haberciliğin dijital platformlara taşınmasıile oluşan gazeteci ile haber tüketicisi ilişkisindeki dönüşümün yansımaları incelenmiştir.Bu doğrultuda çalışma kapsamında veri toplama yöntemi olarak, aktif biçimde habercilikmesleğini icra eden gazeteciler ile anket uygulaması gerçekleştirilmiş; Twitter özelindegazetecilerin sosyal medyayı ne ölçüde haber kaynağı olarak gördükleri, haber üretimindehangi düzeyde yararlandıkları ve haber tüketicisinin etkileşim faktörü temelinde haberüretimindeki yeni konumuna yaklaşımları irdelenmiştir.
dc.description.abstractDevelopments in communication and information technologies have broughtabout certain transformations in the notion of journalism and journalistic practices as inmany areas of human life. Internet based technologies, which are encountered in astructure that is faster, integrated, open to interaction and easier to use than traditionalcommunication channels, continue to develop as a carrier of social information in ainstrumental perspective and as a place where the production of information is realized.In this study, the transformative effect of the internet, spesific to Twitter, on journalistsand the profession of journalism that uses `information` as the most important rawmaterial in order to product news, is discussed in four chapters under the title of `NewMedia and Transformation of Journalism: Twitter as a platform for Journalism`. In thisstudy, social media that is one of the application areas of the internet and the reflectionsof transformation in the relation between journalist and news consumer which areformed by the transfer of journalism to digital platforms are examined. In that sense, as adata collection method, a questionnaire was applied with the journalists who activelyengaged in journalism. Thanks to the results of questionnaires, in the scope of Twitter, towhat extent journalists see social media as a news source, how they benefit them for thenews production and their approaches to the new position of Twitter on news productionin terms of the basis of interaction factor of news consumers are analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYeni medya ve haberciliğin dönüşümü: Gazetecilik mecrası olarak twitter
dc.title.alternativeNew media and the transformation of journalism: Twitter as a platform for journalism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-16
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmJournalism
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmJournalism
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmOnline newspapers
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmTwitter
dc.identifier.yokid10262780
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558514
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineGazetecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess