Şafit sistemi, kritik titreşim hesabı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
viii ÖZET ŞAFT SİSTEMİ, KRİTİK TİTREŞİM HESABI İPEKO?LU, Orhan Yıldırım Tez Danışmanı : Prof. Dr. Erkan DOKUMACI Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Şubat, 1989, 93 sayfa Bu çalışma, gemilerde kullanılan şaft sistemlerinde meydana gelen ve başta şaft sistemi olmak üzere diğer makine ve teçhizata ve gemi bünyesine zarar veren burulma titreşim leri üzerine yapılmıştır. Çalışmada ilk olarak gemilerde kullanılan şaft sis temlerinin tanıtımı yapılarak burulma titreşimi olayına doğ rudan etkili olan krankşaft, kaplin, flywhell, ridakşıngir, srast şaft, ara şaft, pervane şaftı ele alınarak söz konusu elemanların görevleri, çalışma sistemleri, yapıları ve tiple ri detaylı olarak irdelenmiştir. Ayrıca srast şaft, ara şaft ve pervane şaftının Türk Loydu'na göre boyutlandırılması üze rinde durulmuştur. Daha sonra titreşen bir sistemin doğal frekansını bulmak için kullanılan `Holzer` metodunun tanıtımı yapılmış tır. Örnek olarak seçilen üç gemiye ait şaft sistemi için Holzer metodu uygulanmış ve sistemlerin üçer adet doğal fre kansları bulunmuştur. Bu doğal frekansların yardımıyla her bir şaft sistemi için kritik devir sayıları tespit edilmiştir ix ABSTRACT SHAFT SYSTEM, CALCULATION OF VIBRATION Thesis-Advisor: Prof. Dr. Erkan DOKUMACI Dokuz Eylul University Sea Sciences and Technology Institution February, 1989, 93 pp. This study is about the writhing vibrations which occur on the shaft systems of ships and is harmful for the ship bodies, equipments and the machinery including the s shaft system. At first, the shaft systems have been desecribed in this study besides the specification of crankshaft, coup ling, flywhell, reductiongear, thrust shaft, mid shaft and propeller shaft that affect the vibration directly and also the positions, working systems,, constructions and types of these components have been explained in detail. Furthermore, the estimation of dimensions fo thrust shaft, mid shaft, and propeller shaft according to the Turkish Lloyd was pointed out. Later, `Holzer` method which is used to determine the natural frequencies of vibrating system, has been l described. `Holzer` method has been applied on to the shaft systems of three sample ships and natural frequencies of the systems have been determined for each one. Finally, by the help of these natural frequencies, critical-RPM for each shaft system was evaluated.
Collections