Basında Yavuz-Havuz Davası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 'Basında Yavuz - Havuz Davası' adlı bu tez Türkiye'nin ilk ve son Bahriye Bakanı İhsan Eryavuz hakkındadır. Gerek Yavuz Zırhlısı gerekse İhsan Eryavuz Türk siyasi hayatında önemli bir yere sahiptirler, ilki Osmanlı İmparatorluğunu Birinci Dünya Savaşına girmesine neden olmuş, ikincisi ise Kurtuluş Savaşı sırasında İstiklal Mahkemesi başkanlığı yaparak ünlenmiştir. Kurtuluş Savaşından sonrada İhsan Eryavuz Bahriye Bakanı olmuş ancak Yavuz Zırhlısının tamiri işi onun siyasi kariyerinin sonunu getirmiştir. Kaynak olarak basılmış kitaplar, dergiler, gazeteler anılar, resmi yayınlar ve arşiv belgelerinden yararlanılmıştır. Bunların dışında ilk kez bu çalışmada İhsan Eryavuz'un hatıraları ve arşiv belgeleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; İhsan Eryavuz Yavuz Zırhlısının tamiri işinde başbakan İsmet İnönü'nün izniyle sorumluluğu üzerine almıştır. Bununla birlikte o, bu işte Sapancalı Hakkı gibi eski arkadaşlarına güvenmiştir ne yazık ki bu onun için büyük bir hata olmuştur. Bu güven sadece onun politik kariyerini bitirmekle kalmadı aynı zamanda da yolsuzluktan suçlu bulunmasına neden oldu. ABSTRACT This study, titled 'Goeben - Dock Case in the Newspaper,' aims to conduct a specific investigation on İhsan Eryavuz and his case who was the first and last Minister of Naval in Turkey. This investigation about the repaired of Goeben Cruiser and İhsan Eryavuz' s political life both of them very famous in the Turkish political life. Thanks to the Goeben Cruiser Ottoman Empire joined the World War I. İhsan Eryavuz who was the president of Independent Law during the Independent war of Turkey. After the this war he became Minister of Naval in 1924, three years later he accused of the corruption for the repaired of Goeben Cruiser and this affair finished his political carrier. In the data collection process, the available books published both in Turkey, journals, biographies, archives, official publish, and newspapers have been searched through. Moreover, İhsan Eryavuz' s memoir and archive documents used the first time in this study. The results of the study reveal that İhsan Eryavuz take an all responsibility for building the new dock and Goeben Cruiser's repaired. However he got permission from the Prime Minister İsmet İnönü. On the other hand İhsan Eryavuz trusted his old fried like Sapancalı Hakkı unfortunately this was a big mistake for him not only this confidence finished his political carrier but also he was found guilty corruption.
Collections