II. Meşrutiyetten I. Dünya Savaşına Osmanlı Devleti`nde deniz ticareti (1908-1914)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II. Meşrutiyet'ten I. Dünya Savaşı'na kadar olan süreçte en önemli siyasal aktör İttihat ve Terakki Cemiyeti idi. Cemiyet bu süreçte milli bir ticaret filosu oluşturmak için çaba gösterdi. Ancak bu süreçte meydana getirilen deniz ticaret filosu, ihtiyacı karşılamaktan uzaktı. Bu nedenle yabancılar, Osmanlı sahillerinde ticarî alandaki etkinliklerini devam ettirdiler. Osmanlı deniz ticaretinde Almanya'nın payı giderek arttı.Bu çalışmada, II. Meşrutiyet'ten I. Dünya Savaşı'na kadar olan süreçte Osmanlı Deniz Ticareti ele alındı. Limanların yapımı, deniz ticareti ve bu deniz ticaretinin liman kentlerine etkisi üzerinde duruldu. Bu süreçte izlenen milli iktisat politikası bağlamında Osmanlı ticaret filosunu arttığı, liman işçilerinin yaptığı boykotların döneme damgasını vurduğu, deniz ticaretinde Almanların payının giderek arttığı, ikinci derecede önemli liman kentlerine limanlar yapıldığı, dönemin sonlarında kapitülasyonların kaldırıldığı görüldü. Ancak tüm bu çabalar sonucu milli bir ticaret filosu oluşturulamadığı ve kabotaja geçilemediği görüldü. The Most important politic factor was committee of union and progress from constitutional monarchy 2. to world war 1.committee made an efford to develop national commercial fleet at that time. But the national commercial fleet which was developed at that time was a long way off supplying commercial needs.because of this foreign people continued their commercial activities at the Ottoman Empire's coasts. The share of German about maritimate trade increased day by day.İn this study The Ottoman Emripre's maritimate commerce is discussed. Building of harbours, maritimate commerce and this maritimate commerce's impression on seaports are emphasized. At that time being increased in Ottoman Empire's fleets in the context of being followed national economics policy, Making harbour workers' boycotts mark in history. İncreasing the maritimate commercial share of German day by day, being built harbours which are second degree important seaports and revoking of capitulations at the end of this term are seen. But as a result of all these efforts, Not being established any national commercial fleet and passed cabotage are seen.
Collections